یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

ترفند پاک کردن زردچوبه ریخته شده روی کابینت لباس و فرش

عکس, ترفند پاک کردن زردچوبه ریخته شده روی کابینت لباس و فرش

زردچوبه از آن موادی است که وقتی روی لباس یا ظروف یا کابینت ریخته می شود کمی پاک کردن آن سخت تر از مواد دیگر است. در این پست به شما آموزش میدهیم که چگونه لکه زردچوبه را از روی کابینت یا اپن ، از روی   ظروف لعابی و پلاستیکی ، از روی لباس و از روی فرش پاک کنید.

اگر زردچوبه روی کابینت یا اپن آشپزخانه بریزد:

بعد از اینکه باقی مانده پودر زردچوبه را از روی میز برداشتید، از ترفند جوش شیرین استفاده کنید. همیشه مقداری جوش شیرین در کابینت آشپزخانه خود نگه دارید.این ماده طبیعی و ارزان یک تمیزکننده جادویی برای پاک کردن لکه زردچوبه است. با ترکیب جوش شیرین و آب، خمیر درست کنید و آن را با مسواک روی لکه زردچوبه پخش کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس خمیر را از روی سطح پاک کنید و با پارچه تمیز و مرطوب سطح پیشخوان را تمیز کنید. از این تکنیک می توانید برای از بین بردن لکه های زردچوبه روی تخته های گوشت آشپزخانه هم استفاده کنید.اگر هنوز لکه کمرنگی از زردچوبه روی سطوح دیده می شود، از سرکه سفید یا آبلیموک کمک بگیرید. البته نوع متریال میز پیشخوان آشپزخانه را در نظر بگیرید تا آسیبی نبیند.

اگر زردچوبه روی ظروف پلاستیکی یا لعابی بریزد :

سفیدکننده ظروف و آب را با نسبت ۲ به ۱ (مثلاً دو پیمانه آب و یک پیمانه سفیدکننده) ترکیب کنید. اگر می خواهید از مواد طبیعی و بی خطری استفاده کنید حتماً کاربرد هیدروژن پراکسید را مطالعه کنید. سرکه هم جایگزین خانگی خوبی برای سفید کننده خواهد بود. ظرف را در این محلول بگذارید و کمی صبر کنید تا لکه زردچوبه حل شود.

اگر زردچوبه روی لباس بریزد :

گر زردچوبه لباس یا پارچه را لکه دار کرد، بهتر است فوری اقدام کنید. ابتدا لکه را با آب سرد بشویید. از آب گرم برای شستن لکه زردچوبه استفاده نکنید. چون گرما لکه زردچوبه را پخش می کند. لباس خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد همراه با مواد شوینده ملایم قرار دهید. سپس لباس را در ماشین لباسشویی بشویید اما آن را در حالت خشک کن قرار ندهید. بهتر است لباس را در زیر نور آفتاب آویزان کنید. چون نور خورشید به محو شدن لکه زردچوبه کمک می کند. اگر لازم بود تمام این مراحل را دوباره تکرار کنید تا لکه زردچوبه کاملاً از بین برود.

روش پاک کردن لکه زردچوبه از روی فرش

اگر زردچوبه خشک یا پودر زردچوبه روی فرش ریخت، ابتدا آن را با جاروبرقی جمع کنید. مراقب باشید تا روی فرش پخش نشود. اگر سسی حاوی زردچوبه روی فرش ریخت، تا جایی که ممکن است، آن را با قاشق جمع کنید. سپس از پارچه سفید مرطوب استفاده کنید و با آن لکه روی فرش را مالش ندهید چون لکه زردچوبه به عمق الیاف فرش فرو می رود. در نتیجه پاک کردن لکه زردچوبه سخت تر می شود. با خمیری که از ترکیب آب و جوش شیرین درست کرده اید، لکه روی فرش را بپوشانید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا اثر کند. در آخر خمیر را از روی فرش، با پارچه یا قاشق جمع کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر