یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

تزریق کورتیکواستروئید برای درمان کیست آکنه ای

عکس, تزریق کورتیکواستروئید برای درمان کیست آکنه ای

یکی از داروهایی که برای درمان آکنه بکار می رود ، کورتیکواستروئید است . اگر شدت التهاب کیست آکنه زیاد شود، ممکن است پاره شود و زخم ایجاد کند.متخصص با تزریق کورتیکواستروئید رقیق شده، کیست ملتهب را درمان می کند.این دارو به جلوگیری از ایجاد زخم ، کاهش التهاب و تسریع روند بهبود کمک می کند. ظرف چند روز کیست از بین می رود.کیست ها و ندول‌ها ممکن است هفته ها طول بکشد تا خود به خود برطرف شوند. تزریق استروئید می تواند تورم، قرمزی و درد را در عرض چند روز کاهش دهد.

اگرچه این روش می تواند سریع و موثر باشد، اما احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. این عوارض می توانند شامل:

ایجاد حفره یا نازک شدن پوست در محل تزریق: این عارضه می تواند منجر به یک تورفتگی قابل مشاهده در جایی که کیست وجود داشته است، شود. این فرورفتگی‌ها اغلب موقتی بوده و خود به خود برطرف می گردند. در صورت عدم رفع آنها، ممکن است متخصص پوست شما مواد پرکننده پوست ( فیلرها) را برای شما تجویز کند.
هایپو پیگمنتیشن یا ناحیه ای روشن تر از پوست طبیعی یا لکه سفید: در صورت بروز این موارد نیز با گذشت زمان، اغلب به خودی خود از بین می روند.
اثرات استروئید بر ساز و کار سیستمی بدن: اگر این دارو بیش از حد به بدن تزریق شود و توسط جریان خون جذب گردد، ممکن است اثرات زیادی روی سیستم های بدن بگذارد.

سایر روش های درمانی که ممکن است متخصص پوست برای شما در نظر بگیرد عبارت اند از:

ایزوترتینوئین
آنتی بیوتیک (تتراسایکلین)
رتینوئیدهای موضعی (آداپالن، تازاروتن)
اسپیرونولاکتون
داروهای جلوگیری از بارداری (برای زنان)

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر