یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

تزیین ژله شبیه نیمرو با ژله آلوورا و ژله پرتقال

عکس, تزیین ژله شبیه نیمرو با ژله آلوورا و ژله پرتقال

برای درست کردن سفیده تخم مرغ به  ۱ بسته ژله آلوورا و برای درست کردن زرده تخم مرغ به ژله پرتقال نیاز دارید.

۳۰ دقیقه قبل از شروع کار شیر را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا به سراغ درست کردن سفیده تخم مرغ می رویم. ژله آلوورا را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات ژله حل شوند و ژله آلوورا شفاف شود‌. حالا اجازه می دهیم ژله آلوورا در دمای محیط استراحت کند تا هم دمای شیر شود.

پس از هم دما شدن شیر و ژله، ژله را به آرامی به کاسه حاوی شیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. نکته مهم این مرحله این است که ژله باید به شیر اضافه شود، در غیر این صورت شیر بریده بریده شده و ظاهر خود را از دست می دهد. درون یک سینی مناسب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با سلفون می پوشانیم، سپس ژله سفید را به ضخامت نیم میلی متر درون سینی ریخته و سینی را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود.

حالا به سراغ درست کردن زرده تخم مرغ می رویم، برای این منظور ژله پرتقال را به همراه آب جوش مخلوط کرده، سپس اجازه می دهیم هم دمای شیر شود. در ادامه ژله را به آرامی به کاسه حاوی شیر اضافه کرده و مخلوط می کنیم. درون قالب تخم مرغی را با مقداری روغن چرب کرده و ژله را درون آنها می ریزیم، سپس درون یخچال گذاشته و اجازه می دهیم تا کاملا ببندد. پس از گذشت ۲ ساعت ژله ها را از یخچال خارج می کنیم.

در ادامه ژله سفید رنگ را به صورت نامرتب برش زده و از سینی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت ژله های زرده تخم مرغ را جدا کرده و روی هر قسمت از ژله سفید قرار می دهیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر