یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تست وسواس فکری و اسم داروهای درمان آن

عکس, تست وسواس فکری و اسم داروهای درمان آن

در این پست از یاس فان برای شما عزیزان نخست تست وسواس فکری را قرار داده ایم و سپس به معرفی داروهای تجویز شده توسط روان پزشک برای درمان آن پرداخته ایم. وسواس فکری می تواند زندگی شما را کاملا مختل کند و عدم رضایت از زندگی در تک تک لحظه های زندگی شما منجر شود طعم خوشبختی را نچشید. پس نخست تست آنلاین را انجام دهید و اگر مبتلا به این بیماری هستید حتما برای درمان اقدام کنید.

برای انجام آنلاین تست کلیک کنید.

داروهای درمان این بیماری 🙁 این داروها باید حتما  توسط پزشک برای شما تجویز شود و از مصرف سر خود آنها خودداری کنید)

کلومیپرامین : کلومیپرامین دارویی از دسته ی ضد افسردگی های سه حلقه ای می باشد .

پیش از شروع مصرف کلومیپرامین
– در صورت بارداری یا اقدام به بارداری یا شیرده بودن به پزشک خود اطلاع دهید.
-در صورت سابقه ی بیماری هایی نظیر تیروئید پر کار، مشکلات کبدی، صرع، دیابت، یبوست های مزمن، مشکل در دفع ادرار، بیماری های قلبی عروقی، چشمی و یا سایر بیماری ها به پزشک خود اطلاع دهید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود (خصوصا سایر داروهایی که تاکنون و در یک ماه اخیر برای درمان افسردگی و خواب استفاده نموده اید) در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.

فلوگزتین : این دارو با مهار اختصاصی برداشت مجدد سروتونین توسط غشای سلول عصبی پیش سیناپسی که منجر به افزایش غلظت سیناپسی آن در سیستم عصبی مرکزی می‌شود.

درخصوص نحوه صحیح مصرف دارو به این نکات توجه کنید:
۱- دارو را فقط براساس دستور پزشک مصرف نمایید. از مصرف مقادیر بیشتر، مکرر و به مدت طولانی‌تر از دستور پزشک خودداری کنید.
۲- در صورت بروز تحریکات معده‌ای، دارو را همراه با غذا مصرف نمایید.
۳- اگر این دارو را برای افسردگی مصرف می‌نمایید، علایم بهبودی ممکن است ۴ هفته یا بیشتر پس از شروع مصرف دارو ظاهر شود. همچنین به منظور جلوگیری از عود بیماری ممکن است مصرف دارو به مدت ۶ ماه یا بیشتر ضروری باشد. اگر این دارو را برای وسواس مصرف می‌نمایید، علایم بهبودی ممکن است ۵ هفته یا بیشتر پس از شروع مصرف دارو ظاهر شود. در طی این مدت پیشرفت درمان باید توسط پزشک معالج کنترل گردد.
۴- اگر این دارو را برای پرخوری عصبی مصرف می‌نمایید، علایم بهبودی ممکن است یک هفته پس از شروع مصرف دارو ظاهر شود. اگر چه جهت بهبودی کامل ممکن است به ۴ هفته یا بیشتر وقت نیاز باشد.
۵- در صورت فراموش نمودن مصرف یک نوبت از دارو، آن نوبت را مصرف ننموده و برنامه عادی خود را ادامه دهید. از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری کنید.

ترانیل سیپرومین: مصرف همزمان ترانیل سیپرومین با دوپامین، افدرین، سودوافدرین، فنیل‌افرین، فنیل‌پروپانول‌آمین، یا داروهای وابسته ممکن است موجب بروز سردرد، هایپرتانسیون، تب و بحران افزایش فشارخون شود. مصرف همزمان این دارو با سیتالوپرام، فلوکستین، فلووکسامین، نفازودون، پاروکستین، سرترالین یا ونلافاکسین ممکن است منجر به بروز سندرم سروتونینی شود که شامل تحریک‌پذیری CNS، لرز و تغییر سطح هوشیاری می‌باشد. بین مصرف این داروها باید حداقل ۲ هفته فاصله باشد. در صورت نیاز به مصرف ترانیل سیپرومین پس از قطع فلوکستین، حداقل ۵ هفته باید صبر نمود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر