یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تشخیص ماهی تازه از ماهی مانده و ماهی مناسب برای زن باردار

عکس, تشخیص ماهی تازه از ماهی مانده و ماهی مناسب برای زن باردار
با توجه به اینکه تمام ماهی ها بو دارند چگونه می توانیم ماهی تازه را از ماهی های مانده و کهنه تشخیص بدهیم ؟ اولین قدم این است که به چشمان ماهی نگاه کنید چشمانی که کدر شده و فاقد درخشش است ماهی مانده است . با انگشت روی آن فشار بدهید، اگر ماهی الاستیک است، این نشان‌دهنده طراوت نسبی محصول است و در غیر این صورت، بهتر است از آن خودداری کنید.همچنین می‌توانید طراوت و شادابی یک ماهی را از طریق رنگ آبشش درک کنید. آبشش قرمز تیره و غیر براق از یک محصول مانده صحبت می‌کنند، اما  ماهی‌هایی با آبشش‌های براق قرمز روشن را می‌توان خریداری کرد و خورد . هم چنین به یکپارچگی دم توجه کنید. نبود این بخش یا نارسایی آن شاید نشان‌دهنده ماهی بیمار باشد که در صورت خوردن می‌تواند به بدن آسیب برساند. یک محصول تازه بوی گل و لای یا فلس ماهی می‌دهد و محصول مانده بوی شدید خاصی از آن ساطع می‌شود.
خوردن ماهی در بارداری 
زنان باردار باید درتمام ۹ ماه بارداری خود از خوردن ماهی های حاوی جیوه خودداری کنند( جیوه می‌تواند به مغز و سیستم عصبی جنین در حال رشد آسیب برساند) ماهی های جنوب اکثرا حاوی جیوه هستند. بهترین ماهی برای خانم های باردار ماهی سالمون است ، اما باید در مصرف آن ها اعتدال رعایت شود. ماهی هایی که می توانید مصرف کنید :
سالمون
قزل‌آلا
آنچوی‌ها
ساردین‌ها
ماهی برای چه کسانی مضر است : همه خوراکی‌های کلسترول دار برای بدن مضر نیستند. با این حال در خوردن زیاد تخم مرغ و غذاهای دریایی پرهیز کنید. ولیا زومپانو متخصص تغذیه درباره اینکه چه زمانی می‌توانید چنین غذاهایی را در رژیم روزانه خود بگنجانید مقاله‌ای منتشر کرد.این پزشک خاطرنشان کرد که ممکن است غذاهای حاوی کلسترول در رژیم غذایی وجود داشته باشد، اما بسیاری از آن‌ها حاوی چربی‌های اشباع شده نیز هستند که برای سلامتی شما بسیار خطرناک هستند. سلامت تخم مرغ و غذاهای دریایی بیش از کلسترول موجود در آن است. اما اگر کلسترول بالایی دارید، از این غذاها زیاد استفاده نکنید. بیش از چهار زرده یا دو وعده غذای دریایی در هفته نباید بخورید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر