یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تفاوتهای نمک طعام با نمک دریا

عکس, تفاوتهای نمک طعام با نمک دریا

همه ی ما درباره خواص نمک چیزهای زیادی می دانیم . اما چه فرق میان نمک طعام با نمک دریا وجود دارد ؟ بهتر است در آغاز بدانید که هر دو  از ارزش غذایی یکسانی برخوردار هستند ، با وجود این که نمک دریا اغلب با سلامتی  و در تکنیک های ریلکسیشن  ترویج می شود اما نمک دریایی و نمک سفره حاوی مقادیر قابل توجهی سدیم با وزن یکسان هستند که ارزش غذایی دارند.

نمک حمام یا همان نمک دریایی ، نمک بدن ، نمک اسپا و نمک اپسوم ، نمک پدیکور و مانیکور و نمک ماساژ و زیبایی دانه ریز همگی نمک هایی دریایی هستند که به دلیل ارگانیک بودن نسبت به نمک سفره کاربردهای پزشکی دارند و در سرتاسر دنیا این مسئله امروز جا افتاده است . در مباحث نمک درمانی هر کدام کاربردهای تخصصی تری نسبت به دیگری ارائه میکنند .

نمک طعام :

نمک سفره به سختی برای از بین بردن مواد معدنی فرآوری می شود.
نمک سفره معمولاً از رسوبات نمک زیرزمینی استخراج می شود و معمولاً حاوی افزودنی برای جلوگیری از انباشته شدن ترکیبات ارگانیک  است.

بیشتر نمک سفره دارای ید است  ، که  یک ماده مغذی اساسی است که به حفظ تیروئید سالم کمک می کند.

خواص نمک دریا :

برخی از افراد تصور می‌کنند غذای شور باعث نفخ و یا اقتباس آب بدن می‌شود البته این مورد درست است و توسط نمک‌های عادی ایجاد می‌شود؛ اما نمک دریا به دلیل نسبت متعادلی از مواد معدنی، به‌ویژه پتاسیم و سدیم به آزاد شدن اقتباس آب بدن کمک می‌کند و خوردن یا اضافه کردن آن به غذا در از بین بردن نفخ و اقتباس آب مؤثر است.

نمک دریا منبع عالی مواد معدنی نمک دریا دارای ۸۴ ماده معدنی کمیاب برای تغذیه و تقویت بدن مفید است و با مصرف آن بدن این مواد معدنی را جذب می‌کند. متعادل کردن الکترولیت‌ها نمک دریا به دلیل مواد شگفت‌انگیز معدنی، منبع بزرگی از الکترولیت‌ها از قبیل منیزیم، کلسیم، پتاسیم و سدیم است.

الکترولیت‌ها به دلیل نقش حیاتی در سیستم عصبی برای سلامتی ماهیچه‌ها، مغز و قلب بسیار حیاتی هستند. توجه داشته باشید به‌جای نوشیدنی‌های الکترولیتی پر شکر می‌توانید از نمک دریا استفاده کنید.

جلوگیری از گرفتگی عضلات از خواص نمک دریا درد عضلانی، گرفتگی عضلات و حتی سندرم پای بی‌قرار ممکنه در هر فردی رخ دهد. منیزیم موجود در نمک دریا نقش بسزایی در شل شدن و رفع گرفتگی عضلات کل بدن دارد.

به همین دلیل حمام نمکی برای خستگی عضلات توصیه می‌شود. افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند با اضافه کردن نمک دریا به آب نوشیدنی خود مواد معدنی موردنیاز بدن خود را در طول ورزش حفظ می‌کنند.

سلامت پوست نمک دریا به دلیل خواص ضدالتهابی برای سلامت پوست مفید است. بسیاری از محصولات زیبایی از نمک دریا در مواد تشکیل‌دهنده خود استفاده می‌کنند، علاوه بر این نمک دریا قدرت سم‌زدایی و لایه‌برداری از پوست دارد و گردش خون و مواد مغذی پوست را فراهم می‌کند و به‌ویژه برای آکنه، پسوریازیس، اگزما و ضد پیری مفید است.

بهبود هضم آمیلاز بزاقی، آنزیمی که به تجزیه کربوهیدرات در بزاق دهان کمک می‌کند، با طعم نمک دریا فعال می‌شود؛ بنابراین برای بهبود هضم مفید است، همچنین برای مشکلات گوارشی مانند نفخ، گاز، دل‌درد، سوءهاضمه مناسب است.

بیماری‌های روماتیسمی حمام نمک دریا برای درمان بیماری‌های روماتیسمی مفید است، ازجمله: روماتیسم مفصلی آرتریت پسوریازیس اسپوندیلیت آنکیلوزان آرتروز زانو در این مقاله با خواص نمک دریا آشنا شدید و تاثیرات آن برای سلامتی بدن آگاه شدید. امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر