یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تفاوت تنگی نفس کرونا با تنگی نفس اسیده معده

عکس, تفاوت تنگی نفس کرونا با تنگی نفس اسیده معده
هر دو بیماری معده و کرونا باعث تنگی نفس می شوند چگونه می توانیم آنها را از هم تفکیک دهیم. بیماری های شایع معده چون نفخ و ورم معده و رفلاکس معده منجر به تنگی نفس و سرفه می شوند و این دو از علائم آشکار کرونا نیز هست. برای تشخیص باید به سابقه ی بیماری خود قبل از کرونا توجه کنید . آیا این مسائل را در گذشته نیز داشته اید ؟ آیا ب مصرف آنتی اسید ها تنگی نفس شما بهتر می شود ؟ آیا تنگی نفس را بیشتر در زمان خواب تجربه می کنید ؟ این ها نشان دهنده ی این هستند که علل تنگی نفس شما بیماری های معده است.در برخی موارد، بازگشت اسید موجب تنگی نفس می شود.بازگشت اسید زمانی رخ می دهد که اسید معده وارد مری شده و به سمت دهان بالا می آید. در این شرایط، اسید می تواند مسیرهای هوایی را تحریک کرده و آنها را متورم سازد. این شرایط می تواند به مشکلات تنفسی منجر شود. البته اگر شما همراه با تنگی نفس این علائم را داشته باشید بیماری شما حتما از رفلاکس است :
علائم دیگر بازگشت اسید
فردی که بازگشت اسید یا بیماری بازگشت محتویات معده به مری را تجربه می کند، احتمالا علائم دیگری مانند موارد زیر را نیز تجربه خواهد کرد:
– احساس سوزش و طعم ترشی در دهان
– سوزش سردل
– سوء هاضمه
– سینه درد
– خس خس سینه
– ناراحتی معده
– سکسکه مداوم
– نفخ
– آروغ زدن
– دشواری در بلع
– گلودرد
– بوی بد دهان
بازگشت اسید و تنگی نفس گاه و بیگاه ممکن است نگران کننده نباشد. اگر فرد می تواند علائم را با استفاده از داروهای بدون نسخه تسکین دهد، به طور کلی نیازی به مراجعه به پزشک نیست. اما تنگی نفس در کرونا پیشرونده است و بهبودی ندارد و فرد را به بیمارستان می کشاند.
علاوه بر کرونا و رفلاکس معده تنگی نفس می تواند به دلایل زیر نیز باشد :
آسم
سایر بیماری­های ریه (مانند آمفیزم که اغلب در اثر کشیدن سیگار رخ می­‌دهد)
نارسایی قلبی
حمله­‌ی عصبی
آلرژی

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر