یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تمامی نسخه های پزشکی و درمان های سنتی نازک شدن موها

عکس, تمامی نسخه های پزشکی و درمان های سنتی نازک شدن موها

اگر دچار مشکل نازکی موهای خود شده اید خواندن این مطلب به شما توصیه می شود. روی، منیزیم و مس سه عنصر اصلی در سلامتی پوست و موها هستند و برای جلوگیری از نازک شدن و حتی کم پشتی موها نیز مفید هستند.گوشت، تخم مرغ، غلات، حبوبات، جگر، ماهی، گردو، سویا، گندم، برنج، کنجد و برخی از میوه ها مانند موز از مهمترین منابع غنی عناصر معدنی به ویژه روی، منیزیم و مس هستند.برخی مواد و ترکیبات شوینده هستند که در بیشتر محصولات مو به خصوص شامپوها و یا لوازم آرایشی، وجود دارند. از جمله: Sodium laurel and laureth sulfates
این مواد و ترکیبات، چربی طبیعی دور موها را از بین می برند و ممکن است موجب ضعیف شدن و درنهایت ریزش مو شوند.بهتر است محصولات طبیعی یا محصولاتی که با روغن طبیعی یا عوامل صابونی تهیه شده اند را انتخاب کنید.

شرایط استرس زا اغلب باعث کاهش مو می شود. اگر دلیلی برای استرس دارید آن را از زندگیتان حذف کنید. تاثیر استرس بر ریزش مو نکته مهمی است که متاسفانه بسیاری از افراد آنرا جدی نمی گیرند. – برخی از منابع استرس غیرقابل اجتناب هستند، اما بعد از مدتی از بین می روند. اگر بر اثر یک شرایط استرس زا موهایتان می ریزد، بعد از حل آن مشکل موهایتان مجددا رشد خواهد کرد.- موهای نازک خودش می تواند یک منبع استرس باشد. مغزتان را با استفاده از هرچیزی که به موهایتان کمک می کند تا سالم بماند آرام کنید، مثل استفاده از محصولات طبیعی، انتخاب های سالم برای سبک زندگی و جذب همه ویتامین های مورد نیازتان.اسپری های رنگی و کرم ها میتوانند برای نشان دادن ضخیم تر ظاهر موها استفاده می شوند. انتخاب دیگر نانوژن ها هستند. رشته های کراتینی کوچک که به موهای شما می چسبند و آنرا ضخیم تر می کنند اما با شستشو ازبین می روند.پوست سرتان را با انگشتانتان به صورت دایره های کوچک ماساژ دهید. این کار باعث افزایش گردش خون در سر می شود و به آن کمک می کند موهای سالم رشد کند.برای ضخیم شدن مو ماینوکسیدیل تنها دارویی است که میتوان بدون نسخه ی پزشک به تهیه ان پرداخت و این نشان دهنده ی این است که ماینوکسیدیل در اکثر موارد عوارض خطرناکی به دنبال نخواهد داشت و میتوان بدون مشکل از آن استفاده نمود.اگر با مشکل نازکی مو درگیر هستید، بدانید که برای ضخیم شدن موهای‌تان نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی نیست و با طب سنتی می‌توانید موهای خود را تا حد زیادی تقویت کنید و موهایی پرپشت و ضخیم داشته باشید. تا ‌به ‌حال دلایل زیادی برای نازکی مو‌ها ذکر شده است، یکی از قابل قبول‌ترین آن‌ها به رژیم غذایی و کمبود ویتامین و مواد معدنی و غلبه خشکی سر مربوط می‌شود. توصیه می‌شود افرادی که جنس موهایشان بسیار نازک است و پوست سر خشکی دارند، از مواد غذایی که مزاج گرم و خشک دارند مانند سیر، پیاز، ترب، پیازچه، نعناع و جعفری، زیتون و نخود استفاده ‌نکنند. افرادی که موهای ضخیم و چرب دارند، استفاده از مواد غذایی گرم و خشک برای آن‌ها بدون مانع است.

ماساژ پوست سر با روغن گرم:به‌طور معمول مو به خاطر کمبود مواد مغذی ضعیف می‌شود برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید به موهای‌تان یک ماساژ روغن گرم دهید. روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون برای انجام این‌کار مناسب است. موهای‌تان را به‌طور کامل با کمی روغن ماساژ دهید و با یک حوله بپوشانید و بعد از گذشت چهار یا پنج ساعت موهای خود را بشویید.

جلوگیری از ریزش مو با آب پیاز:پیاز دارای مقدار بسیار زیادی گوگرد است و غلظت بالای گوگرد موجود در پیاز به رشد مو کمک می‌کند. برای تقویت موی سر خود با آب پیاز، پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. آب پیاز را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی سر باقی ‌بماند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه موهای‌تان را با شامپوی ملایم بشویید و اجازه دهید موهای‌تان خشک شود. برای گرفتن نتیجه بهتر دو روز در هفته از آن استفاده کنید. پیاز حاوی مواد معدنی است که برای مو مفید هستند. کسانی که به پیاز حساسیت دارند، نباید از آب پیاز برای موهای خود استفاده کنند. اگر تحمل بوی آن برای شما سخت است، می‌توانید کمی آب لیمو یا گلاب به آن اضافه کنید. گوگرد موجود در آب پیاز می‌تواند شرایط مناسب را برای رشد مو فراهم کند و سرعت رشد مو را افزایش دهد.پیاز خواص آنتی باکتریایی دارد که به مبارزه با عفونت‌های پوست سر کمک می‌کند. پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مثل فلاونوئیدها است. آنتی اکسیدان‌ها بدن را از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و رادیکال‌های آزاد در روند پیری نقش دارند. برای مثال، رادیکال‌های آزاد ممکن است فولیکول‌های مو را از بین ببرد و منجر به نازک شدن و ریزش مو شود. از بین بردن یا کاهش رادیکال‌های آزاد آسیب به فولیکول‌های مو را کاهش می‌دهد.

حنا:حنا بستن یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی برای تقویت موهای ضعیف و درمان سریع ریزش شدید مو در زنان، مردان و کودکان است. حنا اکسیر جوانی و شادابی موها محسوب می‌شود. از درمان ریزش مو گرفته تا درمان شوره سر، قارچ و افزایش استحکام و ضخامت موها، پیشگیری از موخوره و خرد شدن موها، نرم کردن موهای خشک و آسیب دیده، حفظ تعادل PH  سر و پیشگیری از خشکی پوست سر از جمله خواص حنا برای مو به حساب می‌آید.

بابونه:مهم‌ترین خاصیت بابونه برای مو درمان شوره سر و رفع التهابات و خارش پوست است. علاوه بر این بابونه موها را نرم کرده و موخوره را برطرف می‌کند. بابونه با جلوگیری از ریزش مو باعث ضخیم‌ شدن تار موها شده و موهای شما را پرپشت، براق، لطیف و خوش حالت می‌کند.‌برای استفاده از خواص حنا و بابونه، یک فنجان پودر حنا بی‌رنگ را با دو تا سه قاشق غذا خوری پودر گل بابونه ترکیب کنید و روی مو‌ها بمالید. بعد از گذشت یک تا دو ساعت با آب گرم بشویید.

درمان ریزش مو با روغن زیتون:روغن زیتون و آلوئه‌ورا می‌تواند ترکیبی قوی برای تغذیه مو و جلوگیری از ریزش آن داشته باشد. مقدار مساوی از روغن زیتون و ژل آلوئه‌ورا را ترکیب کنید و روی پوست سر بگذارید، چند دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس با شامپوی مناسب بشویید.

درمان ریزش مو از نظر دکتر روازاده:دکتر روازاده برای جلوگیری از ریزش مو شستشوی مو با صابون را توصیه می‌کنند و استفاده از شامپو را به صورت کامل ممنوع می‌دانند.اما اگر به هر دلیلی استفاده از صابون برای شما مقدور نیست از کم ضررترین نوع آن اسفاده کنید.ترکیب مساوی روغن زیتون با شامپوی تخم مرغی برای موهای خشک و ترکیب مساوی شامپوی تخم مرغی با سرکه خانگی برای موهای چرب مناسب است. همچنین ایشان بر این عقیده هستند که نباید با به شکل ایستاده زیر دوش حمام ایستاد و باید نشسته سر خود را بشویید. چون ایستادن و گرمای آب مانع رسیدن خون کافی به سر شده و در نهایت در دراز مدت باعث ریزش مو می‌شود.به بیان دکتر خیر اندیش، ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی‌ ناشی از سردی موضعی است. که برای درمان آن می‌توانید مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

روغن مالی محل ریزش موی شدید با روغن سیاه دانه روزی سه مرتبه طی ۲۱ روز.

دو الی سه عدد زالو روی محل ریزش، بسته به شدت آن بگذارید. این کار را دو الی سه مرتبه هر دو هفته یکبار تکرار کنید تا رویش مجدد آغاز شود.

جوشانده اسطوخودوس با سنبل الطیب هر شب یک لیوان با کمی عسل موقع خواب به مدت ۴۰ شب مصرف کنید.
برای روغن مالی پوست سر، اگر از اسانس نعنا هم کمک بگیرید نتیجه بهتر خواهد بود. به این ترتیب که به ازای هر ۶۰ سی‌سی روغن، ۱۴ قطره از اسانس نعنا به آن اضافه کنید.

درمان ریزش مو از نظر دکتر کرد افشاری:دکتر کرد افشاری یکی از متخصصین پر آوازه طب سنتی است در رابطه با ریزش مو توصیه‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.اگر فرد مزاج معتدل و خوبی داشته باشد باید تغذیه او نیز مورد بررسی قرار گیرد. فرد مبتلا به ریزش مو باید موادی را که در رشد و تقویت موها موثر است به اندازه کافی دریافت کند. مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخودفرنگی در تقویت مو موثر هستند. به گفته دکتر کرد افشاری یکی دیگر از علل ریزش مو کمبود ویتامین B‌ در بدن است که نقش مهمی در این میان ایفا می‌کند. عامل احتمالی دیگر کمبود گوگرد است، این ماده معدنی در پیازِ عنصل و در انواع سبزی‌ها مانند تره، سیر و موسیر یافت می‌شود.

درمان خانگی ریزش موی کودکان:کودکانی که دچار ریزش مو هستند، ممکن است‌ دچار مشکل یا بیماری زمینه‌ای مثل آلوپسی و دیگر شرایط مربوط به ریزش مو شوند. ممکن است ریزش مو در کودکان عادی باشد؛ اما شرایط خاص هم وجود دارد که باعث عدم رشد مو و تشدید ریزش مو در کودکان می‌شود. تنها ۳درصد از کودکان ممکن است دچار ریزش موی شدید شوند.چرخه رشد مو در کودکان مانند بزرگسالان است. هر رشته موی کودک‌ به مدت دو تا شش سال فعالانه رشد می‌کند. پس از آن مو به‌چرخه استراحت به نام فاز تلوژن می‌رود و بعد از حدود سه ماه در این مرحله‌، موها از بین می‌روند و موهای جدید رشد می‌کنند. برخی از درمان‌های گیاهی برای ریزش موی کودکان به شرح زیر هستند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل باعث رشد سریع‌تر و قوی شدن موهای کودک شما می‌شوند. مصرف روغن نارگی‌باعث می‌شود موهای کودک سالم‌تر و حجیم‌تر شوند.

روغن زیتون

روغن زیتون باعث می‌شود موی کودک شما قوی‌تر شده‌ و مانع از ریزش موی بیش‌تر می‌‌شود. بهتر است روغن زیتون را‌ با کمی آب لیمو و آب مخلوط کنید و روی سر ماساژ دهید.

اگرچه روند ریزش شدید مو و نازک‌شدن مو در ابتدا ‌می‌تواند نگران کننده باشد، اما در بیش‌تر مواقع قابل درمان است. اگر درمان‌های خانگی را امتحان کرده ولی همچنان ریزش مو دارید، بهتر است به متخصص این امر مراجعه کنید.

نکته:ریزش مو اگر در قسمت کل سر باشد معمولا درمان ساده ای دارد.ریزش موی خانم ها معمولا از همین نوع است و با صبر و حوصله و انجام دستورات،مشکل حل میشود.(اگر موهای چربی دارید ابتدا ۴۰شب سرکه انگبین مصرف کنید. از ترکیب شامپو تخم مرغی و سرکه و یا صابون شغاری قهوای برای شستن سر استفاده کنید و بعد از به اعتدال رسیدن چربی موها از دستورات روغن مالی استفاده کنید). اما اگر ریزش موی مردانه باشد(جلوی سر،مرکز سر،جلو و مرکز سر) علاوه بر دستورات تقویتی که ذکر شد،مراجعه به یک پزشک حاذق طب سنتی به جهت اصلاح و تعدیل مزاج نیز لازم و ضروریست.اگر زود به داد این نوع ریزش مو برسید قابلیت درمان کامل را داراست.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر