یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

تمام آفت های گل محمدی و روش های درمان

عکس, تمام آفت های گل محمدی و روش های درمان

گل محمدی هم چون گل های دیگر دچار آفات و بیماری هایی می شود که باید برای به دست آوردن گلاب خود از این گل تمامی این آفات را از بین برد.

پوسیدگی ریشه: 
در صورت بسته بودن سوراخ‌های زهکش زیر گلدان، خاک نامناسب و آبیاری بیش از اندازه گیاه دچار پوسیدگی می‌شود.برای جلوگیری از این مشکل، آبیاری منظم باشد.و هرزمان سطح خاک به عمق دو سانت خشک بود، آبیاری انجام شود.و چک کنید که زهکش زیر گلدان باز باشه و از خاکی با زهکش مناسب استفاده کنید.در صورت آلودگی گیاه قسمت‌های پوسیده ریشه را با یک قیچی ضدعفونی شده جدا کنید.و از قارچکش سیستمیک مانند کاربندازیم استفاده کنید.

کپک خاکستری در گل محمدی:کپک خاکستری هم یک بیماری قارچی است که در اثر قارچ بوتریتیس ایجاد می‌شود.و علایم به شکل پوشش خاکستری و کپک مانند روی برگ و ساقه‌ها دیده می‌شود.برای کنترل و درمان پوسیدگی خاکستری از سموم قارچکش بر پایه مس استفاده کنید.

آفت کنه تار عنکبوتی:کنه‌های تار عنکبوتی در پشت برگ‌ها و جوانه‌ها تخم گذاری می کنند و گاهی با چشم قابل دیدن نیست.علایم این آفت به شکل تارهای عنکبوت پشت برگ و زرد و ضعیف شدن برگ‌ها و ریزش جوانه‌ها دیده می‌شود.برای درمان و کنترل این آفت از سموم اختصاصی کنه کش مانند آبامکتین استفاده کنید.

شته:شته‌ها از محتویات درون سلولی و شیره گیاهی تغذیه می‌کنند و باعث تضعیف گیاه و ریزش غنچه‌ها و جوانه‌ها می‌شود.برای کنترل این آفت از سموم آفت کش شیمیایی می‌توانید استفاده کنید.آبیاری روزانه گیاهان روش ساده ای برای از بین بردن شته ها و سالم نگه داشتن گیاه است. اگر آبیاری مشکل تان را حل نکرد، می توانید از حشرات شکارچی کمک بگیرید. آخرین راه حل استفاده از آفت کش ها و روغن چریش است.

سفیدک در گل محمدی:سفیدک سطحی یک بیماری قارچی است که در بیشتر نقاط کشور انتشار دارد.خسارت سفیدک در فصل بهار دیده می شود.علایم بیماری به شکل پوشش سفید رنگ و آردی شکل روی برگ‌ها و شاخه‌های جوان و غنچه‌ها دیده می‌شود.این قارچ باعث می‌شود غنچه‌ها باز نشده و در صورت باز شدن بریزند.برای درمان این مشکل می‌توانید از قارچکش‌های مانند توپاس و استروبی طبق دستور توصیه شده استفاده کنید.

گل ندادن گل محمدی :کمبود نور و قرار گرفتن در سایه، کمبود مواد غذایی خاک می‌تواند از علت‌های توقف گلدهی گل محمدی است.گل محمدی برای گلدهی و شادابی بیشتر حداقل به ۶ ساعت نور آفتاب کامل نیاز دارد.و در فصل رشد گیاه از کودهای مخصوص گلدهی مانند کودهای پتاسیم بالا استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر