یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تمام درمان های پیچ خوردگی مچ پا

عکس, تمام درمان های پیچ خوردگی مچ پا

پیچ خوردگی مچ پاها چه علائمی دارد ؟ از کجا بدانیم پای ما فقط پیچ خورده و آسیب بدتری ندیده است ؟ درمان های پیچ خوردگی مچ پا چیست ؟ در پایان این مقاله نشانه ها و علائم پیچ خوردگی مچ پا را قرار داده ایم.

درمان های پیچ خوردگی مچ پا:

*داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن می توانند باعث کاهش درد و تورم شوند.

* عدم تحرک:پوشیدن بوت مخصوص یا استفاده از آتل می تواند مانع از حرکت مچ پا شود. این کار باعث افزایش ثبات مفاصل و کاهش خطر آسیب مجدد می شود.

* فیزیوتراپی:فیزیوتراپی می تواند به بهبودی رباط های آسیب دیده و همچنین بافت نرم اطراف آن که احتمالا در معرض آسیب هستند، کمک کند. فیزیوتراپی شامل کشش ها و تمرینات خانگی و ارزیابی منظم توسط یک فیزیوتراپیست است. فیزیوتراپی به فرد کمک می کند که دوباره مچ پای خود را حرکت دهد و نیز باعث تقویت عضلات اطراف مچ می شود.

* ورزش: پس از برطرف شدن تورم اولیه، پزشک ممکن است تمرینات خانگی یا کشش هایی مانند گردش قوزک پا، بلند کردن انگشتان یا پاشنه پا را توصیه کند.

* جراحی: اکثر پیچ خوردگی ها به جراحی نیاز ندارند اما اگر بیشتر از یک رباط دچار لقی یا آسیب شده باشد، ممکن است نیاز به جراحی باشد.افرادی که دچار جراحت ‌های شدید هستند مانند افرادی با بیماری های پیچیده مثل آرتروز و افرادی که با وجود درمان فیزیکی، درد دارند ممکن است به جراحی رباط‌ های آسیب ‌دیده نیاز داشته باشند.

*درمان فیزیوتراپی پیچ خوردگی مچ پا:درمان های فیزیوتراپی موثر ترین روش درمانی در درمان پیچ خوردگی مچ پا می باشد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
بسیاری از پیچ خوردگی ها بدون درمان پزشکی بهبود می یابند، مخصوصا اگر پیچ خوردگی، جزئی باشد. با این حال، تنها یک پزشک می تواند به درستی پیچ خوردگی را تشخیص دهد. زیرا علایم پیچ خوردگی بسیار شبیه به سایر آسیب ها و اختلالات مانند شکستگی استخوان و آرتروز است.

علائم و نشانه های پیچ خوردگی مچ پا
درد و سایر علائم ناشی از پیچ خوردگی بسته به شدت پیچ خوردگی و همچنین رباط های آسیب دیده متفاوت است. برخی از پیچ خوردگی ها، رباط های زیادی را درگیر می کنند. پزشکان با توجه به شدت پیچ خوردگی، آن را به درجه ۱، ۲ یا ۳ تقسیم بندی می کنند:

پیچ خوردگی های درجه ۱ : خفیف هستند و زمانی پیش می آیند که کشش و پارگی بسیار کوچکی در رباط مچ پا وجود داشته باشد. این نوع از پیچ خوردگی ها معمولا تنها باعث درد و تورم بسیار خفیفی می شوند.

پیچ خوردگی های درجه ۲:این نوع پیچ خوردگی متوسط هستند و زمانی اتفاق می افتند که رباط به صورت جزئی پاره می شود. این پیچ خوردگی ها باعث درد و تورم ملایمی می شوند. پزشک هنگام معاینه مچ پا متوجه می شود که مفصل به طور غیر طبیعی شل شده است.

پیچ خوردگی های درجه ۳:این دسته از پیچ خوردگی ها بسیار شدید هستند و زمانی اتفاق می افتند که یک رباط به طور کامل پاره شود. این نوع پیچ خوردگی ها می توانند درد و تورم قابل توجهی را ایجاد کنند که ممکن است حرکت مچ پا را سخت کند. در این نوع، وقتی پزشک مچ پا را در جهات مشخصی می کشد یا هل می دهد، لقی و بی ثباتی در مفصل احساس می شود.

درد شدید به طور کلی به معنی وجود پیچ خوردگی شدید تری است، اما هرگونه پیچ خوردگی می تواند دردناک باشد. سایر علائم عبارتند از:

• درد ناگهانی، معمولا پس از سقوط یا ضربه که ممکن است در عرض چند ساعت بدتر شود.
• تورم یا کبودی در اطراف مچ پا
• سختی در حرکت مچ پا
• بی ثباتی مفصل که ممکن است راه رفتن را دشوار کند یا باعث شود که مچ پا موقع راه رفتن به سمت بیرون بچرخد یا خالی شود.
• شنیدن صدایی شبیه صدای ضربه یا شکستگی یا حالت تق پس از آسیب (در مورد پیچ خوردگی های درجه ۳)

علائم پیچ خوردگی شدید ممکن است مانند استخوان شکسته شده باشد، از جمله مفصل به سختی و دشواری حرکت داده می شود. افرادی که پس از آسیب، با درد عضلانی و استخوانی شدیدی مواجه می شوند، باید به پزشک مراجعه کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر