یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تمام دلایل خارش گلو درمان های گیاهی و دمنوش های مفید

عکس, تمام دلایل خارش گلو درمان های گیاهی و دمنوش های مفید
اگر شما دچار خارش گلو شده اید و علائم دیگری چون تب و تنگی نفس و سرفه های شدید ندارید این خارش می تواند ناشی از آلرژی و حساسیت باشد . سرفه های خارش گلو در صورتی که نشات گرفته از کرونا نباشند اندک هستند و نباید متوالی  باشند.  خارش در گلو اغلب یک واکنش آلرژیکی است.
علت خارش گلو:
گلو درد
آلودگی هوا ناشی از ترافیک, دود و یا مواد شیمیایی
التهاب حنجره
سینوزیت
التهاب حنجره
آسم
محرک های محیطی
کم آبی بدن
دود سیگار
کرونا در موارد نادر
هم چنین بیماری رفلکس اسید معده (GERD)
هوای سرد و خشک
فارنژیت
لارنژیت
سرما خوردگی های معمول
آلرژی
سینوزیت
سرطان گلو
خارش گلو می تواند نشانه مشکل جدی تری باشد، مانند سرطان گلو.اگر در معرض الکل و دود هستید یا ویروس پاپیلومای انسانی دارید, ممکن است مستعد این وضعیت باشید. این وضعیت می تواند شامل علائم دیگری باشد، مانند:
کاهش وزن
تغییر در صدا
برآمدگی در نزدیکی گلو
بخور گیاهی برای گلودرد
درمان های خانگی رفع خارش گلو
غرغره کردن اب نمک :بیش از نصف قاشق چای خوری نمک را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را در دهان خود غرغه کنید و پس از مدتی کوتاه تف کنید.
قرص مکیدنی گلو :قرص مکیدنی و حتی آب نبات های سفت می توانند به تحریک تولید بزاق کمک کنند که می تواند باعث مرطوب نگه داشتن گلو و تسکین خارش شود.
رطوبت و حرارت را به هوا اضافه کنید
لیمو و عسل:لیمو به برداشتن مخاط اضافی کمک می کند و عسل گلو را نرم می کند.در یک لیوان آب, یک قاشق چای خوری عسل و چند قطره لیمو ترش اضافه کنید. این مخلوط را دو بار در روز بنوشید تا گلودرد خود را آرام کنید .
حمام بخار:حمام بخار می تواند برای گلودرد شما شگفتی ایجاد کند. بخار، گلوی شما را مرطوب می کند و مخاط گلو را صاف می کند.
سرکه سیب:سرکه سیب به عنوان یک عامل ضد باکتریایی و قارچ کش عمل می کند و یک روش ارگانیک برای حفظ رطوبت گلو است.چند قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و این محلول به شما کمک می کند تا عفونت گلو را درمان کنید.سرکه و بخار خواص درمانی دارند که به طور طبیعی به گلوی شما کمک می کنند.اگر هنگام خوابیدن مشکل دارید می توانید قبل از خوابیدن یک لیوان آب گرم بنوشید
فلفل قرمز می تواند به خارش و خلط گلو کمک کند:فلفل قرمز را با یک فنجان سرکه سیب اضافه کنید تا عفونت شما را درمان کند.
دمنوش های گیاهی خارش گلو :
برای رفع و درمان گیاهی خلط گلو آویشن، پونه، گل ختمی، گل پنیرک توصیه می شوند که باید به صورت دمنوش برای درمان خلط استفاده کرد. چای های گیاهی مثل بابونه و یا چای نعناع نیز برای گلو شما عالی هستند. چای گیاهی گرم را دو بار در روز بنوشید تا گلو شما التیام یابد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر