یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تمام دلایل درد پشت سر و قوی ترین درمان های خانگی

عکس, تمام دلایل درد پشت سر و قوی ترین درمان های خانگی
درد های پشت سر که ناتوان کننده هستند و می توانند باعث ایجاد نگرانی شوند دلایل زیر را دارند . ( در انتهای این مقاله از یاس فان درمان های خانگی آن را قرار داده ایم )
سردردهای تنشی عامل درد پشت سر : اگر شما درد را در سمت راست پشت سر تجربه می کنید، ممکن است به دلیل سردرد تنشی باشد.این سردردها با یک درد خفیف مشخص می شود که مانند فشار در پشت و کنار سر شما احساس می شود.
درد پشت سر به دلیل آپنه خواب :این اختلال خواب می تواند منجر به سردردهای مکرر شود که اغلب در پشت سر اتفاق می افتد.
درد پشت سر به دلیل فشار پایین :فشار پایین اغلب در دو طرف سر تجربه می شوند، اگر چه بسیاری افراد متوجه می شوند که درد پشت سر با فعالیت فیزیکی بدتر می شود.
کشش ماهیچه ای و خستگی از دلایل درد پشت سر :نشستن در یک موقعیت برای مدت های طولانی می تواند منجر به درد شدید در پشت سر شما شود. تسکین این ناراحتی با کشش در طول روز و تغییر مواضع در صورت امکان و همچنین تلاش برای کاهش سطح استرس است.
 میگرن :میگرن بدتر از سردرد معمولی شماست، میگرن می تواند کسانی که به اندازه کافی بدشانس هستند را گرفتار کند و باعث ایجاد اختلالات بینایی می شود و می تواند شدید و مهلک باشد.میگرن با درد و احساس ضربه درد در پشت سر مشخص می شود.
استخوان پس سر موجب ایجاد درد پشت سر :آسیب به عصب پس سر که از بالای طناب نخاعی تا پایه گردن شما کشیده می شود، می تواند موجب بروز علائم شبیه به میگرن، دردهای شدید در پشت گردن و سر ، و در پایه جمجمه شود.
سردردهای آرتروزی :این سردردها به علت ورم مفاصل و یا نخاع و یا گردن به وجود آمده است و در پشت سر احساس می شود ؛ آن ها با حرکت بدتر می شوند.
تومورهای مغزی :درد تیزی که به طور خاص در سمت چپ مغز وجود دارد ممکن است توسط یک تومور مغزی ایجاد شود. اختلال در مغز می تواند باعث آسیب به بافت مغز و اعصاب شود که می تواند باعث درد سر، مشکلات بینایی، از دست دادن احساس در دو دست، از دست دادن شنوایی و سرگیجه در حالی که احساس فشار بیش از حد در جمجمه وجود دارد، شود.
سردردهای مکرر و درد پشت سر :استفاده از داروهای بدون نسخه ضد درد بیش از ۱۰ ماه می تواند منجر به سردرد در تمام مدت روز شود و با بی قراری، اضطراب، عصبانیت و مشکل خواب همراه است.
سینوزیت :با ملتهب شدن سینوس ها، درد در صورت و پیشانی مرتبط با سینوزیت می تواند به پشت سر سرایت کند.
تب دنگی  :کسانی که به تب دنگی مبتلا می شوند از تب شدیدی رنج می برند و ۲۰ درصد از این سردردها در پشت سر وجود دارد.
بیماری تیروتوکسیکوز :هم چنین منسوب به کم کاری تیروئید است که اغلب به عنوان بیماری تیروتوکسیکوز تشخیص داده می شود و با درد در پشت سر مشخص می شود .
سلفاژی قلبی با درد پشت سر :درد در پشت سر هم ممکن است ناشی از بیماری های قلبی مانند حمله قلبی باشد، چون یک مطالعه نشان داد که ۳۳ درصد از افرادی که حمله قلبی داشتند، درد را در پشت سر تجربه می کنند که با باز کردن عروق کرونری درمان می شود.
ایجاد درد در پشت سر با سرفه :سرفه علتی برای سردرد است و در ۳۵ درصد از افراد این سردردها در پشت سر انجام می شود.
آسیب های عضلانی گردنی و درد پشت سر و گردن :دردی که از آسیب به گردن ناشی می شود، اغلب از گردن و شانه ها به پشت سر در نزدیکی گردن قرار می گیرد.
درمان های خانگی و گیاهی 
رفع درد پشت سر و گردن با آب نعناع :چند برگ نعناع تازه را در مخلوط کن به همراه کمی آب بریزید تا خمیر شوند. این خمیر را با یک پارچه مستقیما روی پیشانی و شقیقه های خود بمالید. بگذارید حداقل سی دقیقه بماند و آن را پاک کنید و با آب گرم بشویید. این کار را روز تکرار کنید.
نوشیدن شربت زنجبیل :پوست زنجبیل تازه را بکنید و خرد کنید و سپس آن را به همراه دو فنجان آب بجوشانید.
بگذارید آب سرد شود و سپس شربت زنجبیل را بنوشید.این کار را سه بار تکرار کنید.نکته: اگر زنجبیل تازه ندارید، چای زنجبیل را بنوشید.
ماساژ روغن نعناع فلفلی:یک قاشق سوپ خوری روغن نعناع را کامل بر روی پیشانی, شقیقه و پشت فک خود بمالید و ماساژ دهید.در صورت نیاز, دوباره تجدید کنید. هرگز از روغن نعناع برای نوزادان, بچه های کوچک زیر پنج سال, زنان باردار و شیرده استفاده نکنید.این کار نباید بدون راهنمایی پزشک انجام شود.در صورت داشتن واکنش های آلرژیک این کار را متوقف کنید.
ریحان:چند برگ تازه ریحان را در ۵۰۰ میلی لیتر میلی لیتر آب بجوشانید، تا اینکه نیمی از مایع اش باقی بماند و سپس بخارش را نفس عمیق بکشید.نکته: می توانید از پودر ریحان یا برگ خشک شده ذیحان به جای تازه اش استفاده کنید (ولی خواصش کمتر است).

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر