یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تمام دلایل درد گوشها و درمان پزشکی و خانگی آنها

عکس, تمام دلایل درد گوشها و درمان پزشکی و خانگی آنها

گوش درد یکی از بیماری کلافه کننده و دردناک است به خصوص برای کودکان. در این پست به بررسی تمام دلایل گوش درد و درمان های پزشکی و خانگی آن پرداخته ایم.

درمان  های خانگی گوش درد :

سیر برای گوش درد:سیر مدتهاست که در طب سنتی برای تسکین انواع درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که سیر دارای خاصیت ضدمیکروبی است و می‌تواند با عفونت مبارزه کند. افراد نباید از آن به عنوان یک جایگزین برای آنتی‌بیوتیک‌هایی که پزشک توصیه کرده است، استفاده نمایند. بلکه برای سریع‌تر کردن تسکین، اضافه کردن سیر به رژیم غذایی خود را در نظر داشته باشید. برای جلوگیری از عفونت گوش، هر روز یک حبه سیر میل کنید.

مصرف دارو‌های بدون نیاز به نسخه هم چون : ایبوپروفن ، استامینوفن ، آسپرین

دلایل گوش درد :

گلودرد میکروبی و عفونت سینوس

گیر کردن شامپو یا آب در گوش و وجود جسم خارجی در گوش

تغییر در فشار، مانند قرار گرفتن در هواپیما

تجمع جرم گوش و استفاده از گوش پاک‌کن در گوش

نورالژی تریژمینال (درد مزمن عصب صورت)

عفونت

سندروم مفصل گیجگاهی فکی

پرده گوش سوراخ شده

آرتروز موثر بر فک

دندان عفونت کرده

دندان آسیب دیده

اگزما در کانال گوش

نورالژی تریژمینال

درمان های پزشکی گوش درد:

در صورتی که گوش درد در اثر عفونت گوش باشد، پزشک حتما آنتی‌بیوتیک خوراکی یا قطره گوش تجویز می‌کند. در برخی موارد نیز ممکن است هر دو تجویز شوند. پس از بهبود علائم، نباید این دارو‌ها متوقف شوند. بسیار مهم است که نسخه‌های خود را کاملا تمام کنید تا اطمینان حاصل شود که عفونت کاملا از بدن شما پاک شده‌است.
اگر تجمع جرم گوش موجب گوش درد شما شده‌است، ممکن است به شما قطره‌های نرم‌کننده‌ی موم گوش داده شود. آن‌ها ممکن است باعث شوند که جرم گوش به خودی خود از بین برود. همچنین این احتمال وجود دارد که پزشک شما با استفاده از روشی به نام شستشوی گوش، جرم را خارج کند یا برای این کار از دستگاه مکش استفاده کند. جهت درمان گوش درد ناشی از سندروم مفصل گیجگاهی فکی، عفونت‌های سینوسی و سایر عوامل پزشک به سراغ درمان منبع مشکل خواهد رفت.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر