یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تمام دلایل ریزش مو را بخوانید

عکس, تمام دلایل ریزش مو را بخوانید

ریزش مو بنا به یکی از دلایل زیر است که باید توسط پزشک متخصص تشخیص داده شده و درمان شود.

رژیم غذایی نادرست :با گذشت زمان بیش‌تر متوجه می‌شویم که چگونه رژیم غذایی، هر بخش از بدن ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رشد و وضعیت مو هم یکی از بخش‌های کلیدی و تاثیرپذیر است. با توجه به اولویت‌بندی حفظ سیستم بدن، مو جزو بافت‌هایی است که اهمیت کمتری دارد. به این معنا است که موها تنها از مواد مغذی باقی مانده پس از توزیع آن‌ها توسط سیستم گوارش به ارگان‌های حیاتی استفاده می‌کنند. اگر هیچ‌گونه ماده مغذی اضافه‌ای وجود نداشته باشد، در این صورت موها ضعیف می‌شوند.

استرس، سبک زندگی یا بهداشت عمومی:استرس می‌تواند موجب ریزش مو شود و این مساله تا زمانی که هفته‌ها از علت استرس‌زا نگذشته باشد، قابل مشاهده نخواهد ‌بود. تریکوتیلومونیا یک وضعیت روانی است که شخص مبتلا به دلیل اضطراب موهای خود را می‌کشد که این منجر به ضعیف شدن رشد مجدد موها می‌شود.

بیماری‌های خود ایمنی مثل لوپوس یا آلوپسی آریتا:این بیماری وقتی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو، پوست یا رشد مو حمله می‌کند.

سندروم تخمدان پلی کیستیک:ریزش موی شدید در زنان می‌تواند به دلیل سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد که این مشکل به ویژه در زنان جوان شایع است. PCOS‌وضعیتی است که به دلیل کاهش فعالیت یا اختلال در فعالیت هورمونی در تخمدان‌ها بروز‌ می‌کند. کم‌پشت شدن مو به دلیل میزان بالای آندورژن‌ها یا تستوسترون و دی هیدروتستوسترون (DHT) صورت می‌گیرد. افزایش میزان این هورمون‌ها به ویژه DHT‌ در زنان، باعث ریزش مو می‌شود.

پرکاری و کم کاری تیروئید:پرکاری و کم کاری تیروئید یک وضعیت قابل درمان است که می‌تواند منجر به ریزش موی شدید شود. در هر دو صورت باید میزان مصرف داروهای تیروئید مورد توجه قرار گیرد. زیرا عوارض دوزهای بالا یا پایین بر رشد موها تاثیرگذار است.

ریزش موی ژنتیکی:ریزش مو می‌تواند زمینه ارثی داشته باشد. این نوع ریزش مو از فولیکول موهای چروک شده تشخیص داده ‌می‌شود که از طریق بیوسی و همین‌طور آزمایشات عمومی توسط پزشک عمومی قابل تشخیص است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر