یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تمام روشهای کاشت ابرو و فیلم کاشت

عکس, تمام روشهای کاشت ابرو و فیلم کاشت

در صورتی که تصمیم شما برای کاشت ابرو جدی هست باید بدانید که موهای ابرو شما با روش کاشت به صورت دائمی خواهند بود و با اصلاح دوباره موها رویش خواهند کرد.

تفاوت بین دو روش FUE و FUT در کاشت ابرو به طور کلی چیست؟

پاسخ این سوال در شیوه ی استخراج کاشت مو است ! در کاشت ابرو به  روش FUT، یک نوار مویی از پشت سر برداشته می‌شود که منجر به ایجاد جای زخم به صورت خطی می‌شود، در حالیکه استخراج و پیوند واحد فولیکولی در روش کاشت ابرو FUE، جای زخم های بسیار کوچکی را ایجاد می‌کند که شبیه به نقاط بسیار ریز است. جالب است بدانید که زمان مورد نیاز برای کاشت ابرو به روش FUT از روش FUE کمتر است ، که البته این موضوع به بیمار و مقدار موی مورد نیاز برای پیوند دارد.

دو نوع روش کاشت ابرو داریم: برداشت یا استخراج واحد فولیکولی (FUE) و پیوند واحد فولیکولی (FUT).

 (FUE)

یکی از بهترین روش کاشت ابرو FUE است، در این روش، هر مو به وسیله روش پانچ یا به کمک دستگاه، از محل اهدا برداشت و به ابروی بیمار پیوند زده می‌شود. از مزایای این روش می توان به کمتر شدن احتمال باقی ماندن جای زخم خطی و دوره ریکاوری راحت تر اشاره کرد، با اینحال مدت زمان طولانی تر کندن مو و موهای کوتاه تر می تواند بر کیفیت پیوند تاثیر بگذارد.

(FUT)

در این روش که معمولا از پشت سر بریده میشود فولیکول مویی برای ایجاد شکل جدید ابرو، در نقاط مد نظر کاشته می‌شود. فرایند بریدن در مقایسه با روش FUE سریعتراست، و موهای برداشت شده نیزبلند تر است  با اینحال برش ایجاد شده، منجر به ایجاد یک جای زخم خطی و دوره ریکاوری طولانی تر می‌شود. تصمیم بین انتخاب روش FUT یا روش FUE به نظر بیمار و انتظاراتش بستگی دارد و نمیتوان بین این دو روش کاشت ابرو یک کدام را بهترین انتخاب کرد.

اولین مرحله کاشت ابرو استخراج واحدهای فولیکولی است. به تعداد کمی گرافت برای انجام جراحی نیاز خواهد بود و در صورت نیاز، بخش کوچکی از پشت سر بیمار تراشیده و گرافت مورد نیاز برداشته می شود. این روش بر خلاف روش های دیگر که بخشی از پوست سر را برای فولیکول هایش می برند، مو را به صورت دانه ای در می آورند. با پیوند دانه ای موها در ناحیه ابرو می توان به ظاهری طبیعی دست پیدا کرد. البته که نگران نباشید در این مرحله به ناحیه پوست سر شما ماده ای بی حسی تزریق میکنند.

همان طور که گفتیم در ابتدا کمی ماده بی حسی به ابرو تزریق می‌شود و برای کاشت فولیکول های مو از قلم ایمپلنت  استفاده می‌شود. دقت به جهت فولیکل و نحوه رشد مو و نگهداشتن قلم براساس آن نیز نکته بسیار مهمی در دستیابی به ظاهر دلخواهتان توسط پزشک متخصص است .

انجام مراقبت های پس از کاشت ابرو

گمان نکنید که پس از کاشت ابرو فرایند تمام شده است! کاشت ابرو، مانند جراحی‌های دیگر، نیازمند این است که به بدن خود فرصت بدهید تا عملیات بازسازی و بهبود را به خوبی طی کند. همچنین ممکن است با علائمی همچون قرمزی، تورم، درد و پوسته‌پوسته شدن در ناحیه‌ی ابروها مواجه شوید. خوب است که در مورد مراقبت های پس از کاشت ابرو پرس و جوهای لازم را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید .

در طول هفته اول پس از کاشت ابرو با هر روش کاشت ابرو، می‌بایست از تماس آب با ابروها خودداری کرد. ممکن است درباره‌ی استفاده از یخ برای کاهش تورم و التهاب ابروها در این دوره شنیده باشید. تماس مستقیم یخ با ابروهای تازه پیوند خورده باعث سست شدن تارها شده و در ادامه، از زیبایی آن‌ها می‌کاهد. استفاده از کمپرس یخ تنها در صورتی مجاز است که از شدت درد مجبور به استفاده از آن شده باشید و یخ تماس مستقیم با پوست و تارهای تازه پیدا نکند همچنین :

از فشار وارد کردن به ابروها خودداری کنید.
بخیه‌ها را بکشید.
از کندن زخم‌ها خودداری کنید.
ابروها را ارایش نکنید.
از تعریق و ورزش‌های سنگین دوری کنید.
از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید.
از کلاه لبه‌دار و ضد آفتاب استفاده کنید.
داروهای تجویز شده توسط دکتر را مصرف کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر