یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

تمام فوت های کوزه گری پختن حلوا

عکس, تمام فوت های کوزه گری پختن حلوا

اگر در زمان درست کردن حلوای تیره درون مخلوط آرد و روغن گلوله‌های ریزی مشاهده کردید با رد کردن آرد از یک صافی بزرگ این مشکل برطرف خواهد شد، می‌توانید قبل از اضافه کردن آرد به روغن یک بار آرد را الک کنید تا این مشکل به وجود نیاید.

انتخاب آرد یکی از مهمترین نکاتی است که باید در تهیه حلوا مدنظر قرا دهید. توصیه‌های مختلفی برای انتخاب آرد وجود دارد اما ما به شما توصیه می‌کنیم از آرد سنگک استفاده کنید زیرا آرد سبوس دار باعث می‌شود طعم و رنگ حلوا بهتر شود.

براساس نوع حلوایی که تهیه می‌کنید، می‌توانید برحسب دستور از شکر، پودر شکر، شکر قهوه ای، عسل، شیره خرما یا شیره انگور استفاده کنید. البته این سلیقه‌ای است اما طرز تهیه حلوا معمولا با شکر معمولی است.

برای رنگ دادن به حلوا می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو در زمان اضافه کردن آرد به روغن بریزید، طعم کاکائو درون حلوا مشخص نیست!

تجربه نشان داده است ترکیبی مساوی از روغن جامد و مایع، انتخاب بهتری است. درصورتیکه عطر و طعم کره را دوست دارید، می‌توانید کره را جایگزین نیمی از روغن جامد کنید.

گلاب در طرز تهیه حلوا به دلیل عطر خاص و خاطره انگیز آن، جایگاه ویژه ای دارد. چنانچه بخواهید جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنید، می‌توانید از همان مقدار شیره، آب یا عرقیات معطر دیگر مانند عرق بهارنارنج استفاده کنید.

زعفران نیز مانند گلاب در پخت حلواهای سنتی، اهمیت خاصی دارد و به دلیل رنگ زیبا و عطر خوش و دل انگیز خود، جلوه زیبایی به حلوا می‌بخشد، اما حذف آن از دستور تهیه، خللی در فرآیند پخت حلوا ایجاد نمی‌کند.

اگر شل بودن حلوا به دلیل اضافه‌کردن بیش از اندازه روغن بود، توصیه به شما این است که مقدار دیگری آرد اضافه کنید و آن را با حلوا تفت دهید (البته این کار در مرحله قبل از اضافه کردن شربت امکان‌پذیر است.)

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر