یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

تمیز کردن سیرابی را یاد بگیر

عکس, تمیز کردن سیرابی را یاد بگیر

مهم‌ترین عاملی که موجب ایجاد بوی نامطبوع سیرابی می‌شود، پرز‌های روی آن است. سعی کنید این پرز‌ها را با دقت و به طور کامل تمیز کنید. برای از بین بردن بوی سیرابی می‌توانید یک پیاز بزرگ را در مقداری روغن تفت دهید. سپس سیرابی را به آن اضافه دهید و بعد از کمی تفت دادن، آن را پخت کنید. این کار موجب می‌شود تا بوی سیرابی کم شود. آموزش تمیز کردن سیرابی در زیر برای شما قرار داده شده است :

شستن سیرابی با آب جوش یکی از رایج‌ترین روش‌های تمیز کردن آن است. برای این کار لازم است یک قابلمه آب جوش را روی گاز قرار دهید. سپس بعد از جدا کردن سیرابی از هزارلا، سیرابی را به ۳ تا ۴ قسمت برش دهید. سیرابی‌ها را به آب در حال جوش اضافه کنید. شعله گاز را خاموش کنید و بعد از چند ثانیه سیرابی‌ها را از داخل آب بردارید. توجه داشته باشید که قرار دادن سیرابی به مدت طولانی در آب جوش، موجب پخته شدن آن می‌شود و در این شرایط شستن سیرابی دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

بعد از برداشتن سیرابی از آب جوش آن را روی یک تخته گوشتی قرار دهید. سپس با کمک یک چاقوی تیز سطح سیرابی را خراش دهید تا پرز‌های روی آن جدا شود و رنگ سفید و صورتی سیرابی مشخص شود. در انتها هر بخشی از سیرابی را که جسم خارجی یا تیره رنگ به آن چسبیده، با کمک چاقو جدا کنید و تکه‌های سیرابی را با آب سرد بشویید.

نحوه تمیز کردن سیرابی با استفاده از قرص آسپرین

به این صورت است که چند قرص آسپرین را در آب حل می‌کنید. سپس سیرابی را داخل این محلول بریزید. بعد از چند دقیقه سیرابی‌ها را خارج کنید و شروع به تمیز کردن پرز‌های سیرابی کنید. شستن سیرابی با آسپرین یکی از راحت‌ترین روش‌های تمیز کردن آن است که پرز‌های سیرابی بدون هیچ فشاری به راحتی از روی آن جدا می‌شود. در انتهای نحوه پاک کردن سیرابی به این روش باید همه تکه‌های سیرابی را با دقت به وسیله آب سرد بشویید تا کاملاً تمیز شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر