یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

تهیه بلدرچین شکم پر با سس تای

عکس, تهیه بلدرچین شکم پر با سس تای

اگر میخواهید با بلدرچین غذا درست کنید . خوشمزه ترین غذای پیشنهادی بلدرچین شکم پر است. برای داخل شکم آن باید مقداری پیاز، ساقه کرفس و جعفری را آبپز کنید . زمان پختن آن از مرغ بیشتر است پس مواظب باشید بلدرچین را نیم پز میل نکنید. در این پست روش بلدرچین شکم پر با سس تای را برای شما قرار داده ایم.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلدرچین ۴ عدد ، قارچ ۱۰۰ گرم ، پیاز ۱ عدد درشت
تره فرنگی ۱ ساقه ، جعفری ۱ دسته
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری ، تخم مرغ ۱ عدد
سیر ۴ حبه ، برنج ۱ پیمانه ، نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

ابتدا بلدرچین ها را می شوییم و داخل کاسه ای آب می ریزیم و به آن نمک اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم و بلدرچین ها را داخل آن قرار می دهیم تا به مدت ۲ ساعت استراحت کنند.سپس باقی مواد را آماده می کنیم.تره فرنگی و جعفری را می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و یک گوشه تخته آن ها را قرار می دهیم.قارچ ها را پوست می گیریم و می شوییم و یا با دستمال نمدار تمیز می کنیم.سپس سریع آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم.تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود و قارچ ها را داخل آن می ریزیم و تفت کمی دهیم و صبر می کنیم تا کمی نرم شوند.

پیاز و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز به صورت نگینی خرد می کنیم و به قارچ ها اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا نرم و سبک شوند و از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.در این مرحله داخل قابلمه ای کوچک آب می ریزیم و کمی نمک به آن اضافه می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زود به جوش بیاید و برنج را می شوییم و زمانیکه آب در حال جوشیدن بود به آن اضافه می کنیم.حدودا ۷ دقیقه بعد یک دانه از برنج را لای دندان قرار می دهیم و اگر اطراف آن نرم و مغزش کمی سفت بود برنج را آبکش می کنیم و به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و با قاشق کاملا مواد را زیر و رو می کنیم و کف قابلمه روغن می ریزیم.سپس با کفگیر ترکیب برنج را داخل آن می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا مخلوط برنج ،قارچ و سبزی ها دم بکشد. پس از گذشت ۲ ساعت بلدرچین ها را از داخل آب و نمک بیرون می آوریم و در آبکشی قرار می دهیم.سپس روی آن ها آب می گیریم و کنار می گذاریم تا آب اضافه آن ها خارج شود و بعد با دستمال کاملا بلدرچین ها را خشک می کنیم و کره آب شده و روغن زیتون و هر نوع ادویه ای که تمایل داریم را به این ترکیب اضافه می کنیم.حالا فرچه را داخل این ترکیب می زنیم و کمی مخلوط می کنیم و بعد داخل بلدرچین ها می کشیم تا کاملا آغشته به این مواد شده و مزه دار شوند. در ادامه پاهای بلدرچین ها را روی هم قرار می دهیم و با خلال دندان فیکس می کنیم.در این مرحله تابه ای متناسب با حجم بلدرچین روی حرارت کم قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا روغن داغ شود، سپس بلدرچین ها را داخل آن آرام قرار می دهیم تا سرخ شوند.سینی فر را بیرون می آرویم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه گرم شود.کف سینی را چرب می کنیم و بلدرچین ها را داخل آن می چینیم و تخم بلدرچین را می شکنیم.سپس قلمو را داخل آن می زنیم تا کاملا آغشته به آن شود و بعد قلمو را روی بلدرچین ها می کشیم و سینی محتوی بلدرچین ها را داخل فر قرار می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه با همان دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد سوخاری و برشته شود.

مواد لازم سس تای
فلفل قرمز تند ۵۰۰ گرم ،
سیر ۳ حبه
سرکه سفید ۳ فنجان
شکر ۳ فنجان

برای تهیه سس تای ابتدا ۱۰۰ گرم فلفل قرمز تند را داخل غذاساز می ریزیم و پودر شده تحویل می گیریم. باقی مانده فلفل قرمزها را از وسط نصف می کنیم و تخم های آن را بیرون می آوریم و خرد می کنیم و داخل پارچ غذاساز می ریزیم.در این مرحله سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و با دستمال خشک می کنیم و داخل غذاساز می ریزیم.۲۵۰ گرم از سرکه سفید را به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا در غذاساز کاملا پوره و مخلوط شوند.سپس مواد پوره شده را داخل قابلمه ای می ریزیم و باقی مانده سرکه سفید را به همراه شکر به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت کم قرار می دهیم و با قاشق مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود.بعد حرارت را کمی زیادتر می کنیم تا مواد به جوش بیاید، پس از اینکه مواد به نقطه جوشید رسیدند حرارت را کم می کنیم تا به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه سس بجوشد و به غلظت مناسب و مورد نظرمان برسد.سس تای که به قوام شبیه به فرنی رسید تقریبا آماده است. پش از اینکه سس آماده شد، آنرا از روی حرارت بر می داریم و همچنان هم می زنیم تا کمی خنک شود، سپس آنرا کنار می گذاریم و به سراغ سرو بلدرچین می رویم.پس از اینکه بلدرچین آماده شد، آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس خلال دندان های موجود در پاهای بلدرچین را خارج می کنیم. در پایان مقداری از سس را به دلخواه روی بلدرچین می ریزیم و باقی سس را در کنار بلدرچین سرو می کنیم.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر