یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

ته دیگ سیب زمینی مجلسی با فوت و فن هایش

عکس, ته دیگ سیب زمینی مجلسی با فوت و فن هایش

آب ۱ قاشق سوپخوری نمک ۱/۸ قاشق چایخوری

روغن مایع ۳ قاشق سوپخوری زعفران ساییده نوک قاشق چایخوری

سیب زمینی ۱ تا ۲ عدد کره ۲ قاشق سوپخوری

آموزش:

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و برش های نازک بزنید.برش ها باید کاملا نازک و یکدست باشند ولی نباید آنقدر نازک برش دهید که سیب زمینی پاره شود.سپس پودر زعفران را روی برش های سیب زمینی بپاشید.

سپس یک قاشق سوپخوری آب را به سیب زمینی ها اضافه کنید و اجازه دهید به خوبی با زعفران و برش های سیب زمینی مخلوط شود.سپس قابلمه مناسب طبخ پلو را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید قابلمه داغ شود.روغن را اضافه کنید و چند دقیقه کوتاه حرارت دهید تا به خوبی داغ شود.سپس حرارت را خاموش کرده و شروع به چیدن سیب زمینی ها نمایید.

سیب زمینی های زعفرانی را از ردیف کنار دیواره شروع به چیدن کنید ، هر برش را در کنار دیواره قرار دهید و برش بعدی را روی آن تنظییم کنید به شکلی که حدود یک سوم برش دوم روی اولی قرار گیرد. سپس به کمک کفگیر یا قاشق نرم تمام مخلوط زعفرانی باقی مانده از سیب زمینی ها را به همراه کره آب شده روی سب زمینی های ته قابلمه بمالید.

گاز را روشن کنید و حدود پنج دقیقه با درجه متوسط سیب زمینی های مزه دار شده را حرارت دهید ، سپس برنج آبکش شده را اضافه کنید.بعد از اضافه کردن برنج درب قابلمه را دم کن بگذارید و نسبت به مقدار برنج زمان دهید تا نرم شود و دم بکشد.بعد از دم کشیدن برنج حرارت را خاموش کنید و کمی صبر نمایید تا ته دیگ سیب زمینی جدا شود.برای سرعت بخشیدن به کار و اطمینان از برگشتن یکباره ته دیگ می توانید قابلمه را در آب سرد بگذارید.این ته دیگ را برای انواع پلو می توان استفاده کرد و در کنار غذا سرو نمود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر