یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

توضیحات و فیلم آموزش گذاشتن پست اسلایدی در اینستا

عکس, توضیحات و فیلم آموزش گذاشتن پست اسلایدی در اینستا

در کنار توضیحات زیر فیلم آموزشی نیز برای شما عزیزان قرار داده شده است تا ساده تر بتوانید در اینستاگرام پست اسلایدی بسازید.  در پست­های اسلایدی تصویر زمینه­ به هم پیوسته و دنباله­ دار است و گاهی تصاویر بین دو اسلاید تقسیم می­شود و هنگام ورق زدن اسلاید­­ها متوجه ارتباط بین اسلاید­ها خواهید شد.( فیلم آموزش در انتهای توضیحات قرار داده شده است )

قبل از آموزش، باید به چند نکته توجه کنید، ابتدا از گزینه File-new یک سند جدید ایجاد می­کنیم.

به این نکته توجه کنید که پست­های اینستاگرام دارای دو مدل هستن از نظر ارتفاع (مربعی و مستطیل). در این آموزش سایز ۱۰۸۰*۱۰۸۰ را برای پست­­های مربعی درنظر می­گیریم(در قسمت­های HEIGHT و WIDTH عدد ۱۰۸۰ را برای پست مربعی تایپ می­کنیم). سپس برای سندی که در حال ساخت آن هستیم یک اسم در نظر میگیریم، در قسمت PRESET DETAIL یک نام در نظر می­گیریم. واحد اندازه گیری را بر روی PIXELS تنظیم می­کنیم. RESOLUTION را بر روی عدد ۷۲ تنظیم می­کنیم. می­توانید این مقدار به ۱۰۰ و ۳۰۰ هم تغییر دهید. حتما COLOR MODE بر روی RGB COLOR تنظیم می­کنیم. سپس گزینه CREAT را میزنیم و یک صفحه ای مربعی برای ما ایجاد خواهد شد. سپس می­توانید وکتور، متن، تصویر و هرچیز دیگری را وارد این سند خام کنید. تا اینجا نحوه ساختن یک پست تک اسلایدی را توضیح دادیم.

اکنون می­خواهیم آموزش ساختن پست اسلایدی در اینستاگرام را توضیح ­دهیم. برای ایجاد یک سند جدید، گزینه File- New را انتخاب می­کنیم. برای پست­های مربعی، در قسمتHEIGHT (ارتفاع)، عدد ۱۰۸۰ را تایپ می­کنیم. قسمت WIDTH به تعداد اسلاید­ها بستگی دارد. برای مثال می­خواهیم یک پست ۵ اسلاید بسازیم، ماشین حساب را باز می­کنیم و ۵ را در ۱۰۸۰ ضرب می­کنیم، عدد ۵۴۰۰ بدست می­آید. این عدد را برای عرض اسلاید در نظر می­گیریم و در قسمت WIDTH عدد ۵۴۰۰ را تایپ می­کنیم.سپس CREAT را انتخاب می­کنیم. یک سند با اندازه ­هایی که در نظر گرفتیم برای ما ایجاد خواهد شد.

حال باید یکسری خطوط راهنما ایجاد کنیم، یعنی هر پست ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ را با یک خط راهنما مشخص کنیم، که هنگام طراحی پست، قالب استاندارد یک پست مربعی برای ما مشخص باشد. ابتدا از گزینه VIEW گزینه NEW GUIDE LAYOUT را انتخاب میکنیم. پنجره NEW GUIDE LAYOUT برای ما باز می­شود که باید یکسری تنظیمات را بررسی کنیم.

تیک گزینه COLUMNS را فعال میکنیم و در قسمت NUMBER با توجه به تعداد اسلاید­هایی که در نظر گرفتیم، عدد ۵ را تایپ میکنیم، و سپس OK را انتخاب می­کنیم.

خطوط راهنما ایجاد می­شود و می­توانیم طراحی را شروع کنیم.

بعد از اینکه خطوط راهنما را ایجاد کردیم و متن و تصویر دلخواه را وارد سند کردیم، حال باید خطوط راهنما را برش بدهیم و سپس ذخیر کنیم. کلیک موس را بر روی  ابزار CROP نگه می­داریم. از زیر مجموعه­ ای که باز می­شود، گزینه Slice Tool را انتخاب می­کنیم.بعد از انتخاب Slice Tool یک گزینه در نوار بالا برای ما ظاهر می­شود به نام Slice From Guides ، بر روی آن کلیک می­کنیم.

سپس به صورت اتوماتیک بر روی خطوط راهنما برش ایجاد خواهد شد. کار ما در اینجا به پایان می­رسد و باید مراحل ذخیره سازی را انجام دهیم.

برای ذخیره کردن فایل مراحل زیر را طی می­کنیم، ابتدا بر روی گزینه File کلیک می­کنیم سپس گزینه Export و بعد از آن گزینه Save For Web را انتخاب می­کنیم. بعد از پنجره Save For Web باز می­شود، یکسری تنظیمات وجود دارد که می­توانیم بر اساس کیفت دلخواه، گزینه­ ها رو تغییر دهیم.

کیفیت ۱۰۰ درصد را انتخاب می­کنیم، یعنی Quality را روی ۱۰۰ تنظیم می­کنیم. فرمت فایل را حتماَ بر روی JPEG تنظیم می­کنیم. برای حفظ کیفیت تصویر، کیفیت را Maximum تنظیم می­نماییم. در آخر بر روی Save کلیک می­کنیم.

عملیات ذخیره سازی که به اتمام رسید، پس از آن یک پوشه به اسم images در محلی که تعیین کردیم به وجود می­آید، در این پوشه تصاویر به صورت مرتب با کیفیت بالا طبق تنظیمات کیفیت تصویر،  ذخیره شده­ اند.پس به این صورت شما می­توانید پست­های اسلایدی در فتوشاپ برای اینستاگرام تولید کنید، و خیلی به سرعت می­توانید برش بدهید و نیازی نیست که هرپست را به صورت تکی طراحی کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر