یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

تونر برای از بین بردن زرد و نارنجی شدن موها بعد دکلره

عکس, تونر برای از بین بردن زرد و نارنجی شدن موها بعد دکلره
یکی از روش های سالم و زیبا سازی موهای دکلره شده استفاده از تونر است که در این پست به معرفی آن خواهیم پرداخت. تونر مو در واقع محصولی است که علاوه بر از بین بردن بد رنگی های دکلره تمیزی و سلامت موهای آسیب دیده را به دنبال دارند. برای از بین بردن تناژ زرد و نارنجی دکلره از تونر ها استفاده می کنیم و به کمک آن موها را تبدیل به خاکستری و دودی می کنیم.  زمانی که تونر را به موهای دکلره شده می زنیم ، کمی آن را متمایل به خاکستری ، دودی و یا پلاتینی می کنیم و در نتیجه تناژ موی ما طبیعی تر به نظر خواهد رسید . همچنین باعث سالم تر و براق تر نشان دادن آن می گردد. پس در واقع کار اصلی تونر متعادل سازی تناژ مو است. پس اگر کسی را دیدید که به جای موهای بلوند موهای زرد چوبه ای دارد بدانید که او از تونر استفاده نکرده است.
تونرها زیرتناژ رنگ مو را تغییر می دهند اما در سایه انداختن آن اثری ندارند به همین دلیل است که آن ها را به موی دکلره شده یا بلوند می زنند زیرا باعث تیرگی مو می شوند و می توانند سایه موی بلوند شما را جذاب تر کنند . از تونر می توانید برای کل موی خود استفاده کنید یا آن را فقط به بخشی از موهایتان بزنید که دوست دارید رنگ آن کمی تغییر کند.همچنین می توانید آن را فقط به قسمت های هایلایت شده یا به ریشه ها بزنید تا طبیعی تر به نظر برسند . هرچه قدر موهایتان را بیشتر بشویید ، به تعداد دفعات بیشتری برای استفاده از تونر احتیاج پیدا خواهید کرد . تونر را می توانید در منزل و یا در سالن آرایشی استفاده کنید.

سه نوع محصول مختلف برای تونر مو وجود دارد :

تونرهای آمونیاک:تونر هایی که بر پایه آمونیاک هستند رنگدانه موی شما را تغییر می دهند . بنابراین در استفاده از آن ها باید دقت داشته باشید . اگر همین الان دکلره کرده اید ، هنوز موی شما مستعد شکنندگی می باشد پس بهتر است چند روز صبر کنید.در چند روز آینده شامپو هم مصرف نکنید زیرا باعث خشکی شدیدتر موهای شما خواهد شد . اگر حس کردید که دیگر تحمل این وضع را ندارید ، می توانید از تونر استفاده کنید . البته تونر معمولا با مکمل مخصوص خود استفاده می گردد . نسبت مکمل به نسبت تونر ۲ به ۱ می باشد.این ترکیب را باید حدود ۳۰ دقیقه قبل از شستشو ، روی سر خود نگه دارید . از نسبت های درج شده روی بسته بندی تونر استفاده کنید و خلاف آن ها عمل نکنید . هر برند تونر با دیگری متفاوت است ؛ بنابراین نباید سر خود تصمیم بگیرید.
تونر رنگ: این رنگ ها مانند تونر عمل نمی کنند اما می توانند شما را به هدفتان برسانند . بهتر است از رنگ هایی مثل بنفش استفاده کنید که رنگ زرد را خنثی می کنند.استفاده از این رنگ ها باید به میزان بسیار کم انجام شود . مقدار کمی از رنگ بنفش را با مقدار زیادی نرم کننده سفید مخلوط کرده و حداقل ۱۵ الی ۳۰ دقیقه روی موی خود نگه دارید. سپس موها را آب بکشید.
شامپوی بنفش:بعضی از افراد بدون در نظر گرفتن هیچ فاکتوری ، از شامپوی بنفش استفاده می کنند . بله ! شامپوی بنفش واقعاً بنفش می باشد . تناژ بنفش این شامپو بسیار قوی است . این شامپو باید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی سر شما بماند که باعث خنثی سازی رنگ موی تان خواهد شد . این شامپو عالی عمل می کند و برای رنگ های های خاکستری بسیار مناسب است.
چه زمانی برای موهای بلوند از تونر استفاده کنیم ؟ فقط زمانی می توانید از تونر استفاده کنید که رنگ موی شما شبیه رنگ زرد باشد . در غیر این صورت استفاده شما از محصولات تونر اشتباه است و به نتیجه مورد نظر خود نخواهید رسید . پس زمانی از تونر استفاده کنید که رنگ بلوند موی تان به رنگ زرد تبدیل شده باشد.
استفاده از تونر مو چه نتایجی را در پیش خواهد داشت ؟تونر های مو طیف وسیعی از رنگ ها را دارا هستند . رنگ هایی مثل عسلی گرم ، خاکستری روشن و یا حتی نقره ای در آن ها وجود دارد . رنگ های قرمز ، قهوه ای نیز در بین آن ها طرفداران بیشتری دارد که می تواند برای موهای تیره مورد استفاده قرار بگیرد.
استفاده از تونر را چند وقت یک بار انجام دهیم ؟بسته به روتین هایی که برای مراقبت از مو و شستشوی موی خود دارید ، بهتر است که هر دو الی هشت هفته یک بار از تونر استفاده کنید . دقت کنید که بعد از تونر نباید مستقیما موی خود را شستشو دهید ، زیرا رنگ آن را از بین می برید.کمتر موی خود را بشویید تا رنگ مو دوام بیشتری داشته باشد زیرا اگر هر روز به شستشوی موی خود بپردازید ، چربی ها و روغن های طبیعی مو از بین می رود و موی شما خشک خواهد شد به استفاده از نرم کننده ادامه دهید.
هر زمان که از تونر استفاده می کنید و یا دکلره انجام می دهید ، حتماً باید موی خود را آغشته به نرم کننده یا ماسک مو کنید . این ماسک مو ها را می توانید به صورت آماده از داروخانه ها یا لوازم آرایشی تهیه کنید و یا ماسک های طبیعی را در منزل درست کرده و استفاده کنید.یکی از بهترین ماسک ها برای موهای دکلره شده ، استفاده از روغن زیتون می باشد. مقدار کمی روغن زیتون را روی کف دست خود بریزید. سپس دست خود را به یکدیگر بمالید تا روغن بین دستان شما گرم شود سپس آن را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید . با این کار باعث رطوبت رسانی عمیق موی سر خود و فعال شدن فولیکول های مو می شوید و در نتیجه به رشد موی خود نیز کمک می کنید.بهتر است تا جایی که احساس راحتی می کنید ، روغن را روی سر خود نگه دارید . باقی ماندن روغن زیتون روی موی سر شما نباید کم تر از ۳۰ دقیقه باشد . روغن نارگیل نیز یکی دیگر از ماسک های مناسب برای رطوبت دهی به موها می باشد .. بهتر است از رسپی هایی استفاده کنید که در آن ها روغن های طبیعی به کار رفته و نرمی و قدرت را به موی شما هدیه می کند.
مانند همیشه به حمام بروید و موهای خود را به طور کامل شستشو دهید . سپس اجازه دهید که موهای شما به طور کامل خشک شود و بعد تونر بزنید . تونر را به قسمت هایی بزنید که به اصلاح رنگ بیشتری نیاز دارند . بهتر است که آن را به بخش مرکزی ساقه ها یعنی بین ریشه و نوک مو اعمال کنید.اگر قبلاً از تونر استفاده نکرده بودید ، بهتر است که کمی از آن را روی ساقه های موی خود تست کنید. حدود ۵ الی ۲۰ دقیقه آن را روی سر خود نگه دارید . اگر احساس کردید که رنگ مو بهبود یافته، آن را آب بکشید.
آیا تونر برای موها ضرر دارد ؟خیر . تونر به تقویت موی شما کمک می کند و تناژ آن را خنثی می کند و در نتیجه استفاده از آن مفید می باشد . البته نباید در استفاده از تونر زیاده روی کنید زیرا ممکن است به ساقه های موی شما آسیب وارد کند.
تونر باید چه مدت زمانی روی موی ما باقی بماند ؟مدت زمان اثر بخشی تونر بستگی به عوامل مختلفی از جمله جنس موی شما دارد اما معمولاً تونرهایی که مخصوص استفاده های خانگی می باشند ، مدت زمان کم تری دوام می آورند . تونر های موجود در سالن های آرایشی ، معمولاً اثربخشی طولانی تر یعنی چند هفته ای دارند.
چگونه مدت زمان اثربخشی تونر را افزایش دهیم ؟
۱. کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید :فقط پوستتان نیست که باید در برابر نور خورشید از آن محافظت کنید . نور خورشید می تواند رنگدانه های موی شما را نیز از بین ببرد . پس تایم قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کم کنید و همچنین بهتر است که از کلاه آفتابی بر روی روسری استفاده کنید.
۲. از سیستم تونر مو به طور منظم استفاده کنید :اگر موهای خود را در سالن آرایشی به تونر آغشته کردید ، بهتر است که این سیستم را به منزل نیز راه دهید و یک استفاده منظم از آن داشته باشید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر