یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

تپسی کباب خوشمزه ترین کباب ترکیه ای با گوشت چرخ شده

عکس, تپسی کباب خوشمزه ترین کباب ترکیه ای با گوشت چرخ شده

برای درست کردن این کباب خوشمزه ی ترکیه ای به گوشت چرخ شده ، گوجه ، سیر ، پیاز ، روغن زیتون ، فلفل قرمز و ادویه های دیگر نیاز دارید. این غذا بسیار خوشمزه و مناسب با ذائقه ی ما ایرانی هاست اگر چه این غذا یک غذای اصیل ترکیه ای است. برای پختن آن به مواد زیر نیاز دارید :

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری ………….فلفل سبز: ۱ عدد

گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم ………………..گوجه فرنگی: ۲ عدد

پیاز: ۲ عدد ………………………سیر: ۲ حبه

فلفل قرمز، فلفل سیاه، آویشن و نمک: به میزان لازم

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری ………………..جعفری خشک: ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس

آب جوش: ا لیوان …………روغن: ۲ قاشق غذاخوری

نمک: به میزان لازم……………سس فلفل: نصف قاشق چای‌خوری

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری سر پر

آموزش :

نخست پیاز، سیر و فلفل را خرد کنید و همراه با گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه بریزید.ـ در این مرحله رب گوجه فرنگی + سس فلفل + نمک + روغن زیتون + فلفل قرمز + فلفل سیاه + آویش + جعفری خشک را به گوشت اضافه کنید و با دست ورز بدهید تا گوشت با همه مواد کاملا مخلوط شود.

حالا کف سینی فر یا قالبی که می‌خواهید کباب را داخل آن بپزید، کمی رب گوجه فرنگی بریزید و با دست کاملا پخش کنید؛ سپس مایه گوشتی را کف قالب پهن کنید

روی گوشت و اطراف آن را صاف و مرتب کنید و بعد گوشت را با یک چاقوی نوک تیز به قسمت‌های مساوی برش بدهید. روی هر قسمت از گوشت برش خورده به دلخواه یک حلقه گوجه فرنگی، پیاز و یا فلفل سبز قرار بدهید. داخل یک کاسه دیگر رب گوجه فرنگی، نمک، روغن و آب جوش را بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

سپس روی سطح گوشت بریزید و سینی فر را داخل فر ۲۰۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. این کباب خوشمزه را می‌توانید همراه با کته زعفرانی میل کنید. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر