یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

تکثیر و نور و خاک و آب مناسب برای گل شقایق

عکس, تکثیر و نور و خاک و آب مناسب برای گل شقایق

آموزش کاشت شقایق در گلدان:بهترین روش کاشت شقایق در منزل و تکثیر آن کاشت از طریق بذر است. مراحل کاشت شقایق در گلدان به شرح زیر است:بذر گل شقایق را از مراکز تولید گل و گیاه تهیه کنید. بذر این گل کوچک است و می‌توان آن را در گلدان‌های مستطیلی شکل به تعداد چند عدد در هر گلدان کاشت. خاک گلدان را به صورت شیاری با عمق نیم تا یک سانتی‌متر گود کنید و بذرها را داخل شیاری که ایجاد کرده‌اید، بکارید و روی آن‌ها را با لایه نازکی از مخلوط خاک و کود بپوشانید. سطح خاک را به طور کامل با اسپری آبیاری کنید. توجه داشته باشید از غرقابی کردن خاک گلدان خودداری کنید و تا زمان جوانه زدن بذرها، آبیاری را فقط به شیوه اسپری کردن انجام دهید تا بذرها جا به‌ جا نشده و در خاک فرو نروند تا از خفگی جوانه‌ها پیشگیری شود.گلدان را در مکانی آفتابی با دریافت نور کامل خورشید قرار دهید و خاک را تا جوانه‌ها سبز شوند، مرطوب نگه دارید. بعد از کاشت شقایق در گلدان، بذر‌ها پس از گذشت ۲ تا ۴ هفته جوانه می‌زنند. در این مرحله اگر جوانه‌ها متراکم بودند، تعدادی از جوانه‌های ضعیف را حذف کنید تا فضا برای رشد سایر جوانه‌ها بیشتر شود. بعد از گذشت ۱۲ هفته گل های زیبا و خوشرنگ شقایق شکوفا می‌شوند.

آفات و بیماری‌ها: گل شقایق به ندرت توسط حشرات و یا بیماری آسیب می‌بیند. در طول رشد جوانه‌ها اگر شرایط نگهداری گیاه، زیاد مرطوب باشد، ممکن است گیاه لکه‌دار شود و دچار بیماری قارچی شود. به این منظور استفاده از قارچ کش‌ها برای کمک به جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می‌شود.برای نگهداری و کاشت شقایق در گلدان، مطمئن باشید که گلدان مورد نظر، دارای زهکشی مناسب است، چراکه حالت غرقابی بستر کاشت به گیاه آسیب جدی وارد می‌کند. همچنین به دلیل تحمل بالای گیاه به کم آبی و نور مستقیم خورشید، کاشت این گل، یکی از بهترین گلهای مخصوص تراس و بالکن است.

آبیاری: گل شقایق از گیاهان مقاوم به خشکی است و به آبیاری کمی نیاز دارد. آبیاری را زمانی انجام دهید که در فاصله بین دو آبیاری، خاک گلدان خشک شده باشد.

خاک: شقایق در خاک‌های حاصلخیز با زهکشی مناسب بهترین رشد را دارد. برای کاشت شقایق در گلدان، مخلوطی از خاک باغچه به همراه خاکبرگ پیشنهاد می‌شود.

نور: گل شقایق به نور کافی و کامل خورشید برای رشد مناسب نیاز دارد.

دما: دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد بهترنین دما برای رشد گیاه است، با این وجود گل شقایق تا دمای ۱۵- درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر