یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تکنیک های آرام کردن نوزادی که به شدت گریه می کند

عکس, تکنیک های آرام کردن نوزادی که به شدت گریه می کند

نوزاد شما بی قرار است و گریه های او پایانی ندارد ؟ صدای گریه ی او شما را ناراحت و مضطرب می کند و دوست دارید هر چه سریع تر نوزاد دلبند شما به خواب فرو رود و گریه هایش به پایان برسد ؟ در روش آرام کردن باید به تمام جزئیات توجه و دقت داشت. چرا که خود یک روش تربیت کودک است، و ممکن است با یک اشتباه به نوزاد آسیب جدی برسد. در بیشتر مواقع بیقراری و گریه نوزاد، مادر را بیش از کودک ناراخت و عصبانی میکند. اولین چیزی که والدین بخصوص مادر باید رعایت کند حفظ آرامش خود است.در بیشتر مواقع وقتی مادر در حال آرام کردن نوزاد است افرادی دیگر هم جلوی نوزاد حاضر میشوند و سعی میکنند او را آرام کنند. اغلب همین کار باعث میشود کودک بیقرارتر بشود و گریه او ادامه پیدا کند. بهتر است در چنین موقعیت‌هایی مادر، نوزاد را به مکانی خلوت ببرد و با سرگرمی‌هایی بغیر از انسان کودک را آرام کند. قبل از اینکه نوزاد خواسته اش را با گریه ویا با بیقراری مطرح کند مادر خواسته نوزاد را برطرف کند، مانند زمانی که نوزاد جای خود را کثیف کرده است.دردسر‌های آرام کردن نوزاد به اندازه آرام کردن خود کودک میتواند با اهمیت باشد. اگر مراقب عوارض برخی از روش‌های آرام کردن کودک نبود ممکن است دردسر‌های آرام کردن نوزاد گریبان والدین را بگیرد. تصور کنید هر بار که نوزاد گریه میکند مادر و یا اطرافیان کودک بدون درنگ کودک را به آغوش میگیرند و سعی میکنند با دست به دست کردن نوزاد در ساکت نمودن او نقشی ایفا کنند. غافل از انکه در ابتدا این کار برای نوزاد امری طبیعی است، ولی در ادامه با فهمیدن این موضوع شروع به بهانه گیری میکند و در اصطلاح بغلی میشود. در برخی از خانواده‌ها پدر و مادر برای آرام کردن نوزاد خود از پستانک استفاده میکنند.

آرام کردن نوزاد گرسنه
آرام کردن نوزاد گرسنه میتواند به مادر برای آرام بودن کودک برای مدتی کمک کند. آرام کردن نوزاد گرسنه نباید به هر قیمتی باشد. اولین موضوعی که با هر گریه نوزاد به فکر والدین میرسد گرسنگی نوزاد است. برخی از نشانه‌های گرسنگی نوزاد، بهانه گیری، قرار دادن انگشت خود در دهان، گریه‌های طولانی و جست و جوی سینه مادر است. اولین کاری که برای رفع گرسنگی نوزاد باید انجام داد، تغذیه کودک به وسیله شیر مادر است.شیر مادر بهترین و کامل‌ترین غذا برای نوزاد میباشد. از دادن هرگونه غذای آماده که مناسب بزگسالان است، به نوزادان باید جدا خودداری کرد. مادر نباید به هیچ وجه در شرایط خوابیده در هنگام شب به نوزاد شیر بدهد چرا که ممکن است با خوابیدن مادر و طرز غلط شیردهی، نوزاد دچار خفگی بشود. در مجموع بهترین روش آرام کردن نوزاد با شیر مادر است و در مواقع خاص با تجویز متخصص تغذیه کودک، میتوان از مکمل هم استفاده کرد.

آرام کردن نوزاد بد خواب
آرام کردن نوزاد بد خواب برای کسانیکه تازه پدر و مادر شده اند سخت و دشوار است. یادگیری مهارت‌ها بمنظور آرام کردن نوزاد بد خواب برای کودکی که تازه متولد شده، بخش زیادی از نگرانی و ناراحتی پدر و مادر را میتواند کاهش دهد. نوزادان را قبل از خواب هیجان زده نکنید و قبل از خواب محیطی با آرامش برایش مهیا کنید. مادر یا پدر قبل از خواب با نوزاد خود ارتباط چشمی برقرار کنند. ارتباط طولانی و معنادار با چشم نوزاد یکی از محرک‌های خواب نوزاد است.

والدین از سیر بودن نوزاد قبل از خواب اطمینان حاصل کنند. قبل از خواب نوزاد را نوازش کنید تا حس آرامش به نوزاد منتقل شود. از پوشاندن لباس نامناسب هنگام خواب به نوزاد خودداری کنید و حتما سعی شود لباس راحت برای نوزاد در هنگام خواب در نظر گرفته شود. حتما سعی شود اتاق نوزاد و یا مکانی که برای خواب نوزاد است، کاملا تاریک باشد.

قولنج و درد‌های شکمی
یکی دیگر ازعواملی که باعث گریه و بیقراری کودک میشود، قولنج درد‌های شکمی است. نوزاد در بدو تولد و تا مدتی هنوز سیستم گوارشش کامل نشده است. مشکلات شکمی که همراه با گاز شکم و یا قولنج باشد میتواند به گریه‌های زیاد نوزاد منجر شود. پس از اینکه مادرمطمئن شد که گریه نوزاد از درد شکم یا قولنج است میتواند با مشورت با متخصص کودک از قطره‌های ضد نفخ نوزادان استفاده کند. علت دیگر درد‌های شکمی در نوزادان، ریفلاکس معده است. ریفلاکس، به برگشت اسید معده به مری گفته میشود. اگر برای مدت طولانی این مشکل ماندگار بود، احتمال آنفولانزای معده، آلرژی نوزاد به لاکتوز شیر و یا حتی یبوست داده میشود که حتما باید به متخصص نوزادان مراجعه شود.

ماساژ دادن نوزاد
کولیک یا همان دل پیچه نوزاد میتواند برای طولانی مدت بیقراری کودک را به دنبال داشته باشد. این مورد میتواند بسیار برای پدر و مادر آزار دهنده باشد چرا که نوزاد بدون هیچ نوع دلیل ظاهری گریه میکند و معمولا در شب و هنگام استراحت پدر و مادر رخ میدهد. ماساژ دادن به عنوان یکی از راه‌های موثر درمان کولیک در نوزادان است. برای این کار کودک را به آرامی ماساژ دهید و بعد از هر وعده شیر دادن نوزاد را به صورت ایستاده قرار دهید و آرام به پشتش بزنید. نوزاد میتواند همزمان هم غذا بخورد و هم نفس بکشد و به این دلیل است که بدون وقفه توانایی شیر خوردن دارد. همین موضوع باعث تولید گاز در معده میشود، این ماساژمیتواند به خارج شدن این گاز از معده نوزاد کمک کند.

راه‌های دیگر در آرام کردن نوزاد
یکی از علل ناآرامی نوزاد، پوشک کودک است. اگر کودک در پوشک راحت نباشد و یا اینکه نوزاد به جنس پوشک حساسیت داشته باشدف ممکن است موجب اذیت نوزاد شود و گریه و بیقراری کودک را بهمراه داشته باشد، لذا والدین باید هم از تمیز بودن پوشک اطمینان حاصل کنند و هم از جنس پوشک که کودک به آن پوشک حساسیت نداشته باشد.

اولین راه آرام کردن نوزاد چیست؟

یکی از راه‌های آرام کردن نوزاد در مرحله اول خود مادر است. نوزاد وقتی بیقرار است مادر میتواند با نوازش و در آغوش گرفتن نوزاد او را آرام کند. این اولین راه برای آرام کردن نوزاد است. پدر هم میتواند برای تکمیل این فرآیند به مادر کمک کند.

برای خواباندن کودک بد خواب باید چه کاری انجام داد؟

نوزادان را قبل از خواب هیجان زده نکنید و قبل از خواب محیطی با آرامش برایش مهیا کنید. مادر یا پدر قبل از خواب با نوزاد خود ارتباط چشمی برقرار کنند. ارتباط طولانی و معنادار با چشم نوزاد یکی از محرک‌های خواب نوزاد است.

کولیک یا دلپیچه نوزاد چیست؟

نوزاد میتواند همزمان هم غذا بخورد و هم نفس بکشد و به این دلیل است که بدون وقفه توانایی شیر خوردن دارد. همین موضوع باعث تولید گاز در معده میشود، ماساژ و گرفتن آرغ میتواند به خارج شدن این گاز از معده نوزاد کمک کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر