یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

جوانی پوست و حل مشکلات آن با صابون زردچوبه

عکس, جوانی پوست و حل مشکلات آن با صابون زردچوبه

صابون زردچوبه که یکی از صابون های مشهور در طب سنتی و عطاری ها است . البته خود شما هم می توانید این صابون را در منزل تهیه کنید که آموزش درست کردن آن در ادامه همین مطلب قرار داده شده است.

دارای خواص زیر است :

روشن کننده قوی

درمان جوش و آکنه های روی پوست صورت و بدن

درمان خشکی و خارش پوست

کم کننده و ازبین برنده موهای زائد

درمان اگزمای پوست

کند کننده روند پیری پوست و ضدچروک

درمان پسوریازیس

شفاف کننده و تقویت کننده بافت پوست

ضدعفونی کننده و ضد کک ومک و لک

مواد لازم برای درست کردن صابون در خانه:

قالب مستطیلی سیلیکون

صابون پایه:۶۰ اوز

پودر زردچوبه اصل:۲ قاشق چای خوری

شیر ذوب شده بز

روغن ضروری یا روغن عطری صابون:۲ قاشق چای خوری

الکل ۹۹ درصد ایزوپروپیل

ابتدا شیر بز و صابون پایه را با هم ترکیب کنید و به قطعات کوچک در بیاورید تا به راحتی قابل ذوب شدن باشند. شما همچنین می توانید گلیسیرین و یا روغن شیا را به این ترکیب اضافه نمایید.سپس تکه را به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه درون ماکروویو بگذارید تا کاملا ذوب شود. بعد پودر زردچوبه را اضافه نمایید.

و در نهایت اسانس روغن ضروری را اضافه کنید، بعضی از بهترین انتخابهای اسانس شامل لیمو، پرتغال، آویشن و اسطوخودوس است، با این حال مطمئن شوید که این روغن ها برای پوست شما بی خطر و ایمن هستند.توانید این ترکیب مقداری جو دوسر اضافه کنید، که برای پوست بسیار مفید خواهد بود. در نهایت تمام مواد را درون قالب سیلیکونی بریزید و الکل را روی مواد بریزید، این به جلوگیری از تشکیل حباب های هوا کمک می کند.

اگر از قالب های پلاستیکی استفاده می کنید، قبل از ریختن مواد به قالب ها، مخلوط را تا زیر دمای ۱۴۵ درجه فارنهایت (۶۳ درجه سانتیگراد) خنک کنید، تا از انهدام قالب ها جلوگیری شود.پوشش بالای قالب را با یک بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت صابون را خنک کنید. کاری که اکنون باید انجام دهید استفاده از صابون آماده شده و بهره مندی از مزایای فوق العاده آن است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر