یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

حرکات اصلاحی تنگی کانال نخاعی

بسیاری از متخصصین ارتوپدی، فیزیوتراپیست‌ها و متخصصین طب فیزیکی، ورزش را یک درمان موثر برای تنگی کانال نخاعی می‌دانند. در این پست از یاس فان انواع ورزش و حرکات کششی تنگی کانال نخاعی همراه با تصویر آورده شده است.

*حرکت کودک با کشیدن کمر به رفع گرفتگی و سفتی آن کمک می‌کند:

حرکت کودک شبیه آن است که شما در حال استراحت کردن هستید اما در واقع یک تمری کششی فعال است که به کشیده شدن کمر کمک می‌کند. این تمرین ورزشی برای رفع فشار از روی کبد بسیار عالی است و شما می‌توانید پس از بیدار شدن از خواب یا پس از پایان یک روز خسته کننده به انجام آن بپردازید. برای انجام این تمرین باید به این صورت عمل کنید:هر چهار دست و پای خود را روی زمین قرار دهید سپس بازوی خود را به طور صاف مقابل خود بکشید و باسن تان را به سمت عقب هدایت کرده و روی پاشنه پای خود قرار بگیرید.حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید سپس تا جایی که می‌‌توانید به انجام این تمرین کششی بپردازید. مانند تصویر زیر:

عکس, حرکات اصلاحی تنگی کانال نخاعی

*کشش زانو به سینه : انجام دادن حرکت کشش زانو باید به پشت دراز بکشید و به آرامی ‌یکی از زانوهای خود را خم کرده و به سمت قفسه سینه بالا بیاورید.حدود چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس به آرامی ‌پای خود را به نقطه شروع برگردانید. این حرکت را با پای دیگر خود تکرار کنید سپس هر دو زانوی خود را به سمت قفسه سینه بکشید و چند ثانیه در این حالت بمانید و در مرحله بعدی دوباره به نقطه شروع برگردید.انجام دادن این حرکات کششی به باز شدن کانال نخاعی کمک می‌کند و می‌تواند به بهبود علائم و نشانه‌های حاصل از تنگی کانال کمک کند. مانند تصویر زیر:

عکس, حرکات اصلاحی تنگی کانال نخاعی

*شنا کردن، دوچرخه سواری یا دستگاه الیپتیکال : قرار دادن پاها روی یک سطح سخت مدت طولانی باعث افزایش فشار ستون فقرات می‌شود به همین دلیل اگر شما دچار تنگی کانال نخاعی هستید باید بدانید که انجام دادن این حرکت به طور مداوم باعث التهاب کانال نخاعی خواهد شد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با این سوال مواجه شده اید که آیا پیاده روی به تنگی کانال نخاعی کمک می‌کند یا خیر باید بدانید که واقعاً تاثیری در وضعیت کانال نخاعی ندارد. اگرچه راه رفتن با فواید زیادی برای بدن همراه است اما قدم زدن روی سطوح سخت باعث می‌‌شود که کانال نخاعی و کمر شما تحت فشار قرار بگیرد و این امر منجر به شعله ور شدن علائم و نشانه‌های بیماری خواهد شد. در عوض شما می‌توانید از شنا کردن یا دوچرخه سواری یا دستگاه الیپتیکال استفاده کنید. انجام دادن این گروه از تمرینات ورزشی باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن می‌شوند و در مقایسه با پیاده روی یا دویدن با مزایای بیشتری برای سلامت ستون فقرات همراه هستند. شنا کردن برای افراد مبتلا به تنگی کانال نخاعی مزایای بسیار زیادی دارد زیرا در یک مجموعه از عضلات بدن تمرکز می‌کند که به شما برای کشش بدن و انجام دادن حرکات ورزشی خاص در محیط آب کمک بسیار زیادی خواهد کرد. شما می‌توانید در آب راه بروید و به سمت جلو و عقب حرکت کنید بدون آنکه دچار مشکل شوید زیرا درون آب وزن بدن تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌‌کند. در این شرایط شما می‌‌توانید بدون آسیب رساندن به ستون فقرات خود ورزش کنید.

عکس, حرکات اصلاحی تنگی کانال نخاعی

*چهار حرکت کششی در حالت نشسته : برای انجام این تمرین باید روی لبه یک صندلی مناسب و مقاوم بنشینید.
پای چپ خود را بالا بیاورید به نحوی که مچ پای شما روی زانوی راست قرار بگیرد. در چنین حالتی از ناحیه ران به آرامی ‌به سمت جلو خم شوید تا بتوانید کشش خوبی را در سمت چپ باسن خود احساس کنید.
سعی کنید حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید سپس درست بنشینید و به نقطه شروع برگردید. در مرحله بعدی این تمرین را با پای دیگر خود تکرار کنید و به کشش سمت راست باسن تان بپردازید. مانند تصاویر زیر:

عکس, حرکات اصلاحی تنگی کانال نخاعی

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر