یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

حقایقی تلخ درباره قهوه گانودرما

عکس, حقایقی تلخ درباره قهوه گانودرما

هر چیزی که تاکنون از خواص جادویی و معجزه گر قهوه گانودرما شنیده اید از ذهن خود بیرون کنید . متاسفانه این قهوه فاقد ارزشهای غذایی هست که تا کنون شنیده اید. تبلیغات برای بازار یابی در خصوص قهوه گانودرما بسیار شدید است اما در حقیقت این قهوه یک نوشیدنی معمولی است. تا به امروز، هیچ مطالعه علمی اثرات مربوط به سلامتی قهوه گانودرما را آزمایش نکرده است. با این حال، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که گانودرما به تنهایی ممکن است مزایای سلامتی خاصی را ارائه دهد.

گانودرما ممکن است عوارض جانبی زیادی از جمله تهوع، خشکی گلو و خشکی بینی ایجاد کند. قبل از مصرف قهوه گانودرما، به خصوص اگر داروهای فشار خون، ضد انعقاد، ضد پلاکت یا سرطان را مصرف می‌کنید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶ یک بررسی از پنج مطالعه قبلی منتشر شده نتیجه گرفته است که Ganoderma lucidum با توجه به پتانسیل تقویت پاسخ تومور و تحریک ایمنی میزبان “می‌تواند به عنوان یک طب مکمل به همراه درمان رایج استفاده شود.” این گزارش که در پایگاه داده Cochrane از بررسی‌های سیستمیک منتشر شده است، شواهد کافی برای توجیه استفاده از Ganoderma lucidum به عنوان متد اصلی برای درمان سرطان پیدا نکرد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه، به طور کلی، ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد. به عنوان مثال، گزارشی در سال ۲۰۰۶ از موسسهٔ بررسی‌های بحرانی در علوم غذایی و تغذیه یادآور شد که مصرف قهوه ممکن است به جلوگیری از چندین بیماری مزمن (از جمله دیابت و بیماری پارکینسون) کمک کند. با این حال، بررسی تحقیق همچنین نشان داد که مصرف قهوه با افزایش فشار خون بالا (یک عامل اصلی خطر برای بیماری‌های قلبی) مرتبط است.

در حالی که گفته می‌شود گانودرما گاهی به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، گزارشی که در سال ۲۰۱۵ در پایگاه داده بررسی سیستماتیک کوکران منتشر شده است، شواهدی مبنی بر استفاده از Ganoderma lucidum برای درمان عوامل خطر قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پیدا نکرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر