یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

حقایقی درباره آمپول انوکساپارین

عکس, حقایقی درباره آمپول انوکساپارین

در این پست اطلاعات مفید برای شما در خصوص آمپول انوکساپارین قرار داده شده است که انشالله مفید واقع شود. این آمپول که به نام لوونوکس نیز در بازار دارو شناخته می شود. یک داروی ضد انعقاد خون (رقیق کننده خون) می باشد که اغلب برای بیمارانی که دچار ترومبوز شده اند یا احتمال ایجاد ترومبوز در آن ها بالاست (مانند افرادی که جراحی کرده اند) و همچنین درمان و پیشگیری از بروز حملات قلبی استفاده می شود.انوکساپارین اغلب اوقات به صورت تزریق زیرجلدی و برای بیماران بستری در بیمارستان، به صورت تزریق وریدی تجویز می شود. تزریق این دارو، به لایه چربی زیر پوست و اغلب در ناحیه معده یا شکم انجام می گیرد. بسیاری از افراد، پس از تجویز پزشک، تزریق لوونوکس را در منزل یاد می گیرند.

آیا آمپول انوکساپارین برای افراد باردار بی خطر است؟اگر اخیراً برای مدیریت تشکیل لخته های خونی در دوران بارداری، برای شما انوکساپارین تجویز شده است یا در معرض خطر لخته شدن خون در دوران بارداری قرار دارید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا مصرف این دارو بی خطر است یا خیر. نگرانی شما قابل درک است: همیشه باید از بی خطر بودن داروهایی که در بارداری مصرف می نمایید، برای شما و نوزاد در حال رشدتان، مطمئن باشید.

به طور کلی، این که آیا امپول انوکساپارین برای شما مناسب می باشد یا خیر، موضوعی است که باید مستقیماً با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید. هر فرد باردار، سابقه سلامتی و خطرات بارداری متفاوتی دارد و پزشک یا ماما می تواند اطلاعات مناسب را در این مورد، با توجه به شرایط خاص شما، در اختیارتان قرار دهد.

با این که در حال حاضر، متأسفانه شواهد زیادی در مورد ایمنی انوکساپارین در دوران بارداری وجود ندارد، اما در بیشتر موارد، این دارو عوارض جانبی نامطلوبی برای جنین یا بارداری ایجاد نمی نماید. Lovenox به عنوان یک داروی ضد انعقاد (رقیق کننده خون)، گزینه بهتری نسبت به آسپرین و هپارین (داروی ضد انعقاد دیگری که در دوران بارداری استفاده می گردد) است.

هپارین در گذشته، یک انتخاب طلایی محسوب می شده است، اما اکنون، بیشتر از آنوکساپارین به عنوان خط اول درمان استفاده می شود. مزایای این دارو نسبت به هپارین شامل داشتن دوزهای کمتر، فراهمی زیستی بالاتر، نیمه عمر طولانی تر، پاسخ قابل پیش بینی تر و نیاز به انجام آزمایشات آزمایشگاهی کمتر می باشد.

مصرف آنوکساپارین در دوران بارداری چه خطراتی دارد؟
خونریزی یا کبودی بیش از حد
خونریزی از واژن
جدا شدن جفت به دلیل تجمع خون و یا ضربه، از دیواره داخلی رحم
علاوه بر این، مصرف داروی انوکساپارین در افراد بارداری که دریچه های مصنوعی قلبی دارند، باید با احتیاط صورت گیرد، زیرا این دارو ممکن است منجر به ایجاد ترومبوز دریچه ای در این افراد شود.

عوارض جانبی آمپول انوکساپارین عبارتند از:

خون ریزی
کم خونی
ترومبوسیتوپنی (کاهش تعداد پلاکت)
افزایش سطح آمینوترانسفراز سرمی
تهوع و اسهال
اکیموز (تغییر رنگ پوست در نتیجه خونریزی زیر پوستی)
ادم
تب
تنگی نفس
عدم تمرکز
درد در محل تزریق

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر