یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خاصیت درمانی گوشت اردک برای بدن چیست

عکس, خاصیت درمانی گوشت اردک برای بدن چیست

بهتر است برای تنوع هم که شده به جای مرغ گوشتهای سفید دیگری را نیز امتحان کنید. گوشت اردک یک گزینه ی عالی است که خواص بیشماری دارد. این گوشت منبع عالی پروتئین برای بدنسازان است.

گوشت اردک بر خلاف گوشتهای دیگر طبیعت گرمی دارد و این یک امتیاز بزرگ برای آن است. جگر، بال و بازوهای اردک ، خون ساز هستند و باعث کاهش تنگی‌نفس و تپش‌قلب ، می‌شود.خوردن پیه اردک برای تقویتکلیه‌ها،‌ درمان سرفه، خشکی سینه،‌ سوزش ، معده و خشونت صدا بسیار مفید است.مصرف تخم‌ این پرنده هم برای رفع لاغری، و تنگی سینه یا برای افرادی که به هر دلیلی دچار خونریزی هستند، توصیه می‌شود. بد نیست که تخم اردک رابا پیه خود آن سرخ و مصرف کنید چون فایده بیشتری خواهد داشت.

سرکه،‌ زنجبیل، سکنجبین، کرفس،‌ گشنیز،‌ دارچین و آویشن جزو مصلح‌های گوشت ، اردک محسوب می‌شوند.پر کردن شکم اردک با ادویه‌هاو سبزی‌هایی که نام بردیم و ، پختن آن با روغن زیتون، بسیار خوب است و عوارض ناشی از مصرف آنرا به حداقل ممکن، می‌رساند.گوشت اردک باید قبل از خوردن کامل پخته شود.برای رفع بوی زهم اردک هم ، باید گوشتاردک را ۳ بار با آب جوشاند و آب آن را دور ریخت و سپس پیاز، سبزی و ادویه‌های، مختلفرا به آن اضافه کرد.

ال اردک برای افراد لاغر خاصیت چاق‌کنندگی دارد.مصرف این نوع گوشت، تقویت کلیه‌ها را به دنبال دارد. ناگفته نماند که قسمت سینه و ران اردک پروتئین بیشتری دارد و ۱۰۰ گرم آن بدون، پوست ۲۰۱ کالری و با پوست ۳۳۷ کالری انرژی دارد. گوشت اردک حاوی ۵/۵۰ درصد، اسید چرب غیر اشباع ۷/۳۵ درصد اسید چرب اشباع و ۷/۱۳ درصد اسید چرب غیر ، اشباع می‌باشد. نقطه ذوب چربی گوشت اردک ۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌باشد که ، بسیار پایین‌تر از دمای بدن است (نقطه ذوب چربی گوشت گاو و مرغ به ترتیب ۴۵ و، ۳۷ درجه سانتی‌گراد می‌باشد که در مورد چربی گاو، بسیار بالاتر از دمای بدن است)، بنابراین گوشت اردک به آسانی متابولیزه می‌شود و باعث ایجاد مشکل چاقی نمی‌شود.

نیاسین کمک به کاهش LDL پلاسما می‌کند. LDL می‌تواند سبب اکسیداسیون پلاک‌ها، در خون شود که با افزایش خطر بیماری‌های قلبی در ارتباط است. نیاسین از فرآیند‌های، ژنتیکی نیز حمایت می‌کند و دریافت ناکافی آن از طریق رژیم غذایی می‌تواند باعث آسیب DNA شود. نیاسین به پایدار ماندن قند خون و منظم کردن متابولیسم انسولین کمک می‌کند. پس گوشت اردک یک انتخاب خوب برای مبتلایان به دیابت است.

معایب گوشت اردک :

گوشت اردک، بسیار دیرهضم است و خاصیت، نفاخی دارد.ب

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر