یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خانگی ترین درمان های آبسه و عفونت دندان

عکس, خانگی ترین درمان های آبسه و عفونت دندان

در صورت آبسه کردن دندان و عفونت آن میتوانید از روشهای خانگی و سنتی استفاده کنید.

چای شنبلیله:شنبلیله دارای خواص ضد باکتریایی است و سابقه‌ای طولانی به عنوان داروی خانگی برای بهبود زخم‌ها و کاهش التهاب دارد. ممکن است در غرفه‌ی ادویه در سوپر مارکت یا بصورت آنلاین در دسترس باشد. با گرم کردن یک فنجان آب در قابلمه و اضافه کردن یک قاشق مرباخوری شنبلیله یک چای شنبلیله درست کنید.
اجازه دهید مخلوط خنک شود. با استفاده از یک توپ پنبه، مقدار کمی از مخلوط را به ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید. روزانه سه بار این کار را تکرار کنید.

اسانس آویشن:روغن آویشن یکی دیگر از اسانس‌های قدرتمند است که می‌تواند انگل‌ها را از بین ببرد، با باکتری‌ها مبارزه کند و ورم را کاهش دهد. می‌توانید آن را در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی و بصورت آنلاین پیدا کنید. قبل از استفاده حتماً آن را با روغن پایه (حامل) رقیق کنید.می‌توانید روغن آویشن رقیق شده را با توپ پنبه‌ای یا گوش پاک کن بر روی منطقه‌ی آسیب دیده اعمال کنید.· همچنین می‌توانید با اضافه کردن چند قطره روغن آویشن رقیق شده به یک لیوان آب کوچک، یک دهانشویه درست کنید.از روغن آویشن تا سه بار در روز استفاده کنید.

غرغره کردن روغن:غرغره کردن روغن یکی دیگر از روش‌های قدیمی بهداشت دهان و دندان است که برای درمان بیماری‌های دهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.اعتقاد بر این است که با غرغره کردن روغن سموم از دندان‌ها و لثه‌ها از بین می‌روند. مطالعات محدود حاکی از آن است که غرغره کردن روغن می‌تواند یک درمان مناسب برای خونریزی لثه، بوی بد دهان و کاهش باکتری‌ها باشد. با این حال، شواهد علمی کافی برای تأیید مؤثر بودن آن برای استفاده در زمینه‌ی بهداشت دهان و دندان وجود ندارد.روغن‌های مناسب برای این کار شامل موارد زیر هستند:(غرغره کردن روغن در صبح با معده خالی توصیه می‌شود.)
• روغن نارگیل خام
• روغن کنجد
• روغن زیتون

اسانس اورگانو:روغن اورگانو یک اسانس است که می‌توانید در فروشگاه مواد غذایی سالم یا داروخانه آن را خریداری کنید. همچنین می‌توانید آن را بصورت آنلاین پیدا کنید.
روغن اورگانو یک ضد باکتری و آنتی اکسیدان است. این روغن می‌تواند به کاهش ورم و درد دندان آبسه شده کمک کند. برای جلوگیری از تحریک بیشتر، حتماً اسانس را با روغن پایه (حامل) رقیق کنید. در اینجا نحوه‌ی انتخاب روغن پایه را مشاهده می‌کنید. چند قطره اسانس اورگانو را با یک اونس روغن پایه مخلوط کنید. چند قطره از این مخلوط را روی یک توپ پنبه‌ای یا یک گوش پاک کن بمالید. توپ پنبه‌ای را به مدت دو تا سه دقیقه روی ناحیه‌ی آلوده نگه دارید. توپ پنبه‌ای یا گوش پاک کن را بردارید. حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس بشویید.روزانه سه بار این کار را تکرار کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر