یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

خاک مناسب برای درخت گردو و مطالبی مهم درباره آن

عکس, خاک مناسب برای درخت گردو و مطالبی مهم درباره آن

گردوهایی که در نقاط گردو خیز ایران کاشته شده‌اند از گونه گردوی معمولی یا Juglans هستند. رقم‌های این گونه از نظر باغبانی هنوز کاملاً مشخص نشده‌اند. این گردوها در نقاط مختلف ایران با نام‌های گوناگون محلی نامیده می‌شوند. با وجود تفاوت‌های ظاهری، ممکن است برخی از انواع، رقم واحدی باشند ولی نام‌های گوناگون داشته باشند. با این توصیف مهم‌ترین انواع گردو که در ایران کاشته می‌شوند عبارتند از: گردوی کاغذی، گردوی اقلید گردوی سنگی، گردوی اردهای سراب در آذربایجان شرقی، گردوی ماکویی، گردوی سوزنی، گردوی نوک کلاغی، گردوی ضیا آبادی، گردوی خوشه‌ای، سبزوار، گردوی آمیخته خراسان، گردوی بافت کرمان، گردوی مازندران، گردوی روستای داران در آذربایجان شرقی، گردوی شهمیرزاد، گردوی قزوین و طالقان، خوانسار، گردوی تسوج در آذربایجان، گردوی همدان، گردوی بوانات، گردوی وفس، وانشان و تویسرکان و سایر مناطق…

سم پاشی درختان گردو و تمام آفت های گردو و رفع آنها

بهترین نوع خاک مناسب گردو

گردو به اندازه کافی سرد است تا نیاز به سرمایش در زمستان و بهار را تأمین کند (در زیر ۷.۲ درجه سانتیگراد). (۲۵-۳۵C) برای تأمین رشد و بلوغ طبیعی در بهار و تابستان. سرما در گردو؛ لازم است.در زمستان زیر (+۷.۲) درجه سانتی گراد عبور شود. یکی از مهمترین عوامل محدود کننده کاشت گردو در یک منطقه یخبندانهای اواخر بهار است. غالباً مشاهده می شود که گلهای ماده تشکیل شده در شاخه های آن سال در اثر یخبندانهای اواخر بهار آسیب می بینند.علاوه بر آسیب بهار در اواخر بهار ، آسیب زود هنگام یخبندان می تواند به عنوان یک عامل محدود کننده تولید گردو شمرده شود.همچنین یک واقعیت مهم است که شاخه های بلوغ در اثر یخ زدگی های اوایل پاییز آسیب می بینند زیرا طول دوره پوشش گیاهی در انواع گردو برگ بسیار دیررس کوتاه است.درختان گردو در حال رشد جوان و قوی در ماه های زمستان آسیب می بینند زیرا دیر استراحت می کنند. عواملی از قبیل درجه حرارت پایین ، سرعت سقوط و مدت زمان نقش مهمی در آسیب ناشی از سرما دارند.

بهترین نوع خاک مناسب گردو

همچنین برخی از سرماخوردگی های شدید زمستان می تواند خسارت قابل توجهی به شاخه های درخت گردو وارد کند. درختان گردو سالم بالغ می توانند در ماه های زمستان بین -۱۵ درجه سانتی گراد و -۲۰ درجه سانتیگراد مقاومت کنند.

بهترین نوع خاک مناسب گردو

گردو در دوره ای که جوانه ها بسته اما رنگی هستند می توانند تا -۱ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورند. بیان شده است که گردوها همچنین در دوره میوه کوچک پس از -۱ درجه سانتیگراد آسیب می بینند.یکی دیگر از مهمترین اقلیمهای مهم که باعث رشد موفقیت آمیز گردو در یک مکان می شود ، رفع نیاز به سرماخوردگی است. اگر این امر برآورده نشود ، می توان انفجار جوانه را به میزان قابل توجهی به تأخیر انداخت و باعث کاهش کارایی شد. برای گردوها ، خنک کننده ۲۰۰ تا ۱۸۰۰ ساعت (کمتر از ۷/۷ درجه سانتیگراد) ممکن است کافی باشد.افزایش دما تا ۳۸ درجه سانتیگراد در طول دوره تولید داخلی گردو می تواند باعث ایجاد لکه های تیره ، کوچک شدن در گردو شود. از نظر پرورش گردو مهم است که حداقل ۵۰۰ میلی متر بارندگی در سال کافی باشد و این بارندگی منظم باشد.

درخواست خاک در رشد گردو؛ در چه زمینی گردو رشد می کند؟

درختان گردو به شدت توسعه می یابند و ریشه ها در خاکهای ارگانیکی با بافت ماسه ای ریز و با بافت متوسط ​​با نازک عمیق تر می شوند.لایه لجن خاک رس ، دوک نخ ریسی ، سنگریزه ، انباشت آب و رسوبات شن و ماسه ، که عمق ریشه را محدود می کند ، ممکن است قدرت رشد و چوب درختان گردو را محدود کند.عمق ۲۵۰-۳۰۰ سانتی متر خاک درختان گردو حاصل از فعالیت های واکسیناسیون در ترکیه ایده آل است. با این وجود ، مصرف آب و مواد مغذی گیاهان را نباید با عمق ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی متر خاک ، که تقریباً ۷۵٪ است ، به خطر بیاندازد.خاکهای با pH بالا و آهکی؛ مقدار pH مناسب در خاک برای رشد گردو حدود ۶ است. به منظور حفظ مقدار pH در حد مطلوب ، از انتخاب کودهای اسیدی و اساسی مراقبت می شود. وقتی مقدار pH بالاتر از ۸ باشد ، فسفر ، آهن ، روی و بورون ممکن است باعث کمبود شود. در زراعت گردو ۵٪ آهک فعال می تواند باعث بروز کلروز آهن شود.قبل از ایجاد یک باغ گردو ، لازم است تجزیه و تحلیل خاک در آزمایشگاه های صالح انجام شود.

قبل از کاشت نهال گردو ، می توان مواردی را که باید در مورد ساختار خاک آموخته شود به شرح زیر ذکر کرد.
تجزیه خاک در باغ های گردو چگونه انجام می شود؟
اهمیت تجزیه خاک در کاشت نهال گردو چیست؟
نتایج حاصل از خاک تجزیه شده برای زمین کاشت گردو چگونه ارزیابی می شود؟
تجزیه و تحلیل خاک باغ گردو از کجا باید انجام شود ؟
روابط خاک و مواد معدنی
بهترین نوع خاک مناسب گردو برای اینکه تقریباً همه گیاهان به شکلی سالم رشد کرده و زندگی کنند ، خاک که به آن ریشه آنها وصل شده است باید حاوی مواد مغذی کافی باشد که گیاه به آن احتیاج دارد. با این وجود ، این عناصر ممکن است همیشه در خاکهایی که کشت می کنیم ، بذر می کنیم و یا گیاه به مقدار کافی وجود ندارند. به خصوص مناطقی که در آن کشت اولیه و کشت ناخودآگاه از نظر برخی مواد معدنی به طور فزاینده ای فقیر می شوند.

چرا تجزیه و تحلیل خاک؟
شناختن مقادیر مواد مغذی موجود در خاک شما بسیار مفید است تا بتوانید حداکثر عملکرد محصول را در زمینی که تولید در آن انجام شود ، حفظ کنید. داشتن این دانش باعث می شود که چه نوع مکمل هایی را برای افزایش کیفیت عملکرد نهال ها و درختان بعدی خود استفاده کنید. اگر نتوانید به این تعادل برسید ، اجتناب ناپذیر است که هم شاهد کاهش عملکرد و هم مقاومت کم در برابر بیماری ها و حشرات مضر در درختان خود باشید زیرا آنها نمی توانند به درستی تغذیه شوند.

در نتیجه تجزیه و تحلیل خاک که برای نهال های گردو انجام می شود ، حداکثر عملکرد را از گیاه خود دریافت می کنید و قادر خواهید بود کوددهی آگاهانه ای انجام دهید ، با دادن مواد معدنی مفقود شده به خاک ، از بار مالی که باید برای مواد معدنی غیر ضروری صرف کنید خلاص می شوید.

نمونه برداری در تجزیه و تحلیل خاک
در هنگام تجزیه و تحلیل خاک برای نهال های گردو ، اگر شما بر روی یک نوع خاک کاشته شده اید ، کار شما آسان تر خواهد بود ، اما اگر زمینی با بیش از یک نوع خاک دارید ، توصیه می کنیم برای هر نوع آنالیز جداگانه ای داشته باشید.نمونه هایی که برای تجزیه و تحلیل خاک گرفته می شود با قدم زدن در اطراف منطقه تولید به شکل “Z” گرفته می شود.توصیه می شود نمونه هایی از برش تاج درختان خود را در دو عمق ، ۳۰ تا ۳۰ سانتی متر و ۳۰-۶۰ سانتی متر بگیرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر