یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خطراتی که مکمل کلسیم برای بدن ما دارد

عکس, خطراتی که مکمل کلسیم برای بدن ما دارد

اگر شما هم همیشه از مکمل های کلسیم مصرف می کنید حتما این پست را تا آخر بخوانید :

چنانچه مکمل کلسیم مصرف می‌کنید و غذاهای حاوی کلسیم در رژیم غذایی خود دارید، ممکن است بیشتر از آنچه تصور می‌نمایید مصرف کلسیم داشته باشید. لیبل غذاها و مکمل‌ها را برای کنترل کردن کلسیم کلی مصرفی خود چک کنید تا بدانید در طول یک روز، چه میزان کلسیم مصرف می‌نمایید؛ در این صورت به عوارض قرص کلسیم بر اثر مصرف بیش از حد آن دچار نمی‌شوید. از عوارض قرص کلسیم در صورت مصرف بیش از حد، می‌توان به احتمال ارتباط آن با بیماری‌های قلبی اشاره کرد؛ همچنین احتمال ارتباط مصرف بیش از حد و ایجاد هایپرکلسمی با سرطان پروستات نیز وجود دارد.

بهترین قرص کلسیم
برای انتخاب بهترین قرص کلسیم باید به فاکتورهایی توجه کنید که شامل موارد زیر است:

میزان کلسیم: عنصر کلسیم اهمیت دارد، زیرا نشان‌دهنده مقدار حقیقی کلسیم موجود در مکمل است که همان اندازه‌ای است که بدن شما برای رشد استخوان‌ها و سایر فواید سلامتی، جذب می‌کند. لیبل موجود بر روی مکمل‌های کلسیم برای شناسایی میزان کلسیم در یک قرص آن کمک کننده است. برای مثال کلسیم کربنات حاوی ۴۰ درصد عنصر کلسیم است پس ۱۲۵۰ میلی‌گرم از کلسیم کربنات حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم عنصر کلسیم است. اطمینان حاصل کنید اندازه هر قرص را هنگام محاسبه میزان کلسیم در نظر بگیرید.
تحمل: مکمل‌های کلسیم چنانچه قادر به ایجاد عوارض در فردی باشند, می‌توانند برخی عوارض کوچک همچون ایجاد نفخ، گاز و یبوست بکنند. به‌صورت کلی کلسیم کربنات، بیشترین میزان ایجاد یبوست را دارد. برای انتخاب بهترین قرص کلسیم ممکن است نیاز داشته باشید چند برند و انواع قرص کلسیم را امتحان کنید.
داروی مصرفی: مکمل‌های کلسیم ممکن است با داروهای مختلفی واکنش نشان دهند، همچون داروهای فشار خون، هورمون‌های تیروئید سنتتیک، بیس‌فسفونات، آنتی بیوتیک‌ها و بلاکرهای کانال کلسیم. بر اساس داروی مصرفی خود، ممکن است نیاز داشته باشید مکمل را همراه با غذا یا بین غذا میل کنید. با پزشک یا پزشک داروخانه در ارتباط با احتمال واکنش‌ها و اینکه چه نوع مکملی برای شما بهتر است مشورت کنید.
کیفیت و قیمت: تولیدکنندگان مسئول هستند که ثابت کنند مکمل‌ها ایمن بوده و ادعاهای آن‌ها درست است. همچنین انواع مختلف مکمل کلسیم، قیمت‌های متفاوتی دارند، در نتیجه کیفیت و قیمت برندهای مختلف یک فاکتور انتخاب برای شما محسوب می‌شود.
شکل دارویی: مکمل‌های کلسیم در اشکال متفاوتی شامل قرص‌ها، کپسول‌ها، جویدنی، مایعات و پودرها وجود دارند. چنانچه مشکل قورت دادن دارید، ممکن است بخواهید از انواع جویدنی یا مایع مکمل کلسیم استفاده کنید.
توانایی جذب: بدن شما باید توانایی جذب کلسیم داشته باشد تا موثر واقع شود. انواع قرص کلسیم و مکمل‌های آن هنگامی بهتر مصرف می‌شوند که در دوزهای کوچک یعنی ۵۰۰ میلی‌گرم یا کمتر مصرف شوند. همچنین بهترین زمان مصرف قرص کلسیم، همراه با غذا است. کلسیم سیترات هنگام مصرف همراه با غذا یا بدون غذا جذب یکسانی دارد و شکلی از قرص کلسیم است که برای افرادی که اسید معده کمی دارند، مشکل التهاب روده و یا اختلالات جذب دارند، پیشنهاد می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر