یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

خطرات باور نکردنی بوتاکس که به شما گفته نمی شود

عکس, خطرات باور نکردنی بوتاکس که به شما گفته نمی شود

واکنش‌های کولینرژیک:

واکنش‌های کولینرژیک از جمله عوارض بوتاکس هستند که معمولاً به شکل خشک شدن دهان یا چشم‌ها مشاهده می‌شوند. این عوارض بیشتر در صورت استفاده از فرآورده‌هایی مشاهده می‌شود که از سم بوتولونیوم نوع B ساخته‌ شده‌اند.

تورم بافت لنفاوی ابرو و پلک مجاور
احتمال این عارضه کم است و بیشتر در کسانی مشاهده می‌شود که سابقه‌ی تورم و ادم در ناحیه‌ی ابرو و پلک دارند، به ویژه آن‌هایی که دچار پف صبگاهی چشم می‌شوند. همچنین التهاب ملتحمه و افتادگی بافت بین دو ابرو، می‌توانند باعث افزایش احتمال این عارضه شوند.

شل شدن پلک پایین
عضله‌ی دور چشم شما که مسئول ایجاد خطوط پنجه کلاغی است، یک عضله‌ی سطحی، نازک، عریض و بسیار قدرتمند است. گاهی در زمان درمان خطوط پنجه کلاغی، فلجی ایجاد شده در این عضله به حدی زیاد است باعث افتادگی یا فتق بالشتک‌های چربی زیر چشم می‌شود. به علاوه عضله‌ی دور چشم با ماساژ عروق لنفاوی اطراف چشم باعث تخلیه‌ی مایعات اضافی ناحیه می‌شود. در صورت فلج شدن کامل عضله، مایعات اضافی تخلیه نمی‌شوند و زیر چشم ورم می‌کند. این وقایع باعث پف کردن صبگاهی زیر چشم شده و حتی می‌تواند چین و چروک‌های پلک تحتانی را بیشتر کند.

افتادگی پلک:

این عارضه به دلیل تزریق نادرست و اثر گذاری ماده‌ی بوتاکس بر عضله‌ی بالا برنده‌ی پلک فوقانی اتفاق می‌افتد. افتادگی پلک معمولاً ۲ تا ۱۵ روز بعد از تزریق بوتاکس مشاهده شده و ۲ تا ۸ هفته طول می‌کشد تا بهبود یابد.

علامت مِفیستو
بالا رفتن بخش میانی و/یا یک‌سوم انتهایی ابرو را علامت مفیستو می‌گویند. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که بخش‌های طرفی عضله‌ی پیشانی به خوبی فلج نشده باشند.

افزایش خطوط مجاور بینی
گاهی با فلج شدن عضلات ناحیه بین ابروها، فعالیت عضلات اطراف بینی بیشتر شده و خطوط مجاور بینی نمایان می‌شوند؛ به ویژه در زمان خندیدن و اخم کردن.

چهره بی‌احساس
چهره بی‌احساس یا یخ زده (Frozen look) یکی از عوارض بوتاکس است که به دلیل تزریق دوزهای بیش از حد اتفاق می‌افتد.

عوارض تزریق بوتاکس به گردن:

اختلال در بلع و کاهش ترشح بزاق دهان است. همچنین اگر بوتاکس به عضلات عمقی‌تر گردن انتشار یابد، امکان دشواری در حرکت دادن گردن به چپ و راست وجود دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر