یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خطرات شکستن قولنج گردن و درمان های درست آن

عکس, خطرات شکستن قولنج گردن و درمان های درست آن
قولنج گردن شما هر چقدر درد داشت تحمل کنید بدترین کار شکستن آن است که می تواند صدمه های جبران ناپذیری به شما وارد کند که سردرد و سرگیجه های مزمن و عدم تعادل از جمله ی این عوارض است.
دلایل قولنج گردن :
آسیب به بافت نرم
حرکتی ناگهانی و یا ناشیانه
افزایش سن
تورم یا سفتی
کشش بیش از حد بر روی رباط ها یا تاندون ها
تغییرات ناشی از جراحی
ورم مفاصل:
خطرات و عوارض احتمالی شکستن قولنج گردن:
سکته:اگرچه موارد نادری هستند، شکستن قولنج گردن می تواند سرخرگ مهره ای که خون را به مغز منتقل می کند را پاره کند این پارگی می تواند باعث سکته شود.افرادی که عادت به شکستن قولنج گردن دارند بیشتر در معرض سکته مغزی قرار دارند این امر به ویژه در افراد زیر ۶۰ سال رایج است.
لخته شدن خون:شکستن قولنج گردن باعث لخته شدن خون در گردن شده است این بسیار خطرناک است زیرا می تواند منبع اکسیژن مغز را متوقف کند.
آرتروز:قولنج گردن، فشار را روی مفاصل ایجاد می کند وقتی این کار زیاد انجام شود، می تواند منجر به بی ثباتی در گردن و به نوبه خود به آرتروز شود، وضعیتی که در آن بافت در انتهای استخوان ضعیف تر می شود آرتروز یک وضعیت دردناک و غیرقابل بازگشت است.
عدم تحرک:هر بار که قولنج گردن می شکند، می تواند باعث آسیب به بافت ارتباطی در ستون فقرات شود در طول زمان، این می تواند تحرک را کاهش داده و منجر به آرتروز شود.
مشکلاتی که براثر این عادت غلط ایجاد شده است شامل موارد زیر است:
میگرن
درد گردن
کم کردن درد کمر
برخی بیماری های مفاصل
مهم است به یاد داشته باشید که اگر کسی این درمان را انتخاب کند، فقط یک متخصص مفاصل باید دستکاری را انجام دهد.
آن هایی که درد گردن و یا عدم تحرک در گردن خود را تجربه می کنند می توانند به دنبال روش های دیگر یا تغییر سبک زندگی باشند.
درمان های قولنج گردن :اگر شکستن قولنج گردن به یک اعتیاد تبدیل شود، مرحله اول توقف است. اگر چه خطر بسیار جزئی است، اما این عمل ریسک سکته را افزایش می دهد. همچنین می تواند مانع گرفتن کمک واقعی که به آن نیاز دارید شود.اگر با کامپیوتر کار می کنید و یا زمان زیادی را صرف آن می کنید (و این روزها چه کسی این کار را نمی کند؟) نگاه مکرر را از روی صفحه بردارید و به طور مرتب جای دیگر را نگاه کنید به آرامی گردن را کشش دهید تا کمی آسودگی به شما بدهد و جایگزینی ایمن تر برای شکستن قولنج گردن است.با یک پزشک متخصص و یا جراح ارتوپد در مورد درد یا قولنج گردن خود ملاقات کنید آیا شما ترجیح می دهید یک درمان بدون عمل جراحی داشته باشید؟گاهی اوقات شکستگی قولنج، آزاردهنده است. بعضی وقت ها این نشانه یک حرکت جدی تر در مفاصل گردن است اگر به مفاصل آسیب وارد شود، درمان نشدن کا را بدتر می کند اگر در طی بازی ورزشی آسیب دیدید، ممکن است آسیب بیشتری از آنچه که متوجه شده اید داشته باشید. حتی اگر علت این صداها و درد در گردن شما قابل درمان نباشد، منبع علائم را تشخیص سپس خواهید دانست که گام بعدی برای تسکین و احیای ستون فقرات چیست.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر