یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خطرات و فایده های قرص اسپیرونولاکتون برای جوشهای صورت

عکس, خطرات و فایده های قرص اسپیرونولاکتون برای جوشهای صورت

بیشترین دارویی که توسط دکتر پوست و مو برای جوشهای صورت زنان تجویز می شود قرص اسپیرونولاکتون است. اسپیرونولاکتون تقریباً همیشه برای خانمها تجویز می شود زیرا وقتی توسط مردان مصرف می شود می تواند باعث اثرات زنانه مانند رشد پستان شود. پزشکان به طور معمول آن را به همراه قرص ضد بارداری برای بیماران زن تجویز می کنند. حال باید بدانیم فواید و مضرات این دارو چیست آیا ارزش آن را دارد که برای درمان جوش هایمان عوارض آن را بپذیریم؟

نحوه مصرف اسپیرونولاکتون برای آکنه:
اسپیرونولاکتون برای درمان آکنه باید زیر نظر پزشک و بعد از معاینه ضایعات جوش و گرفتن شرح حال تجویز شود
اسپیرونولاکتون بسته به شرایط در دوزهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، اما مهم است که با دوز کمتری شروع شود و به صورت مرحله ای افزایش یابد
پنج مرحله وجود دارد که باید هنگام استفاده از اسپیرونولاکتون برای آکنه های هورمونی در نظر بگیرید.بهتر است اسپیرونولاکتون از دوز حداقل شروع شود و به تدریج افزایش یابد و در صورت بالا تر از ۲۵ میلی گرم شما باید یکی از آنها را در صبح در نظر بگیرید ، که نوبت دیگری در اواخر بعد از ظهر است. بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر هرگز قرص دوم را مصرف نکنید. انگیزه هورمونی در صبح بیشتر است و بنابراین اسپیرونولاکتون  صبح بهتر عمل می کند.در طول روز ، هورمون ها به اندازه صبح عمل نمی کنند.به این معنی که مصرف اسپیرو بعد از ساعت ۳ بعدازظهر صلاح نیست، در غیر این صورت ممکن است باعث سردرد و بی خوابی شود.

فواید این دارو :

اسپیرونولاکتون معمولاً با داروی ضد بارداری خوراکی (ocp) تجویز می شوداگرچه می توان آن را به تنهایی مصرف کرد. پزشکان همچنین بعضی اوقات اسپیرونولاکتون را با آنتی بیوتیک های خوراکی ترکیب می کنند.

مطالعات نشان می دهد که اسپیرونولاکتون خوراکی

در حد متوسط ​​در درمان آکنه موثر است همچنین در زنانی که

آکنه گسترده در ناحیه بدن دارند یکی از گزینه های درمانی است.

عوارض این دارو :

حساسیت یا بزرگ شدن سینه ها در. افزودن ocp به درمان می تواند این عارضه جانبی را کاهش دهد.
ا افت ناگهانی فشار خون هنگام ایستادن که می تواند منجر به سرگیجه یا غش شود.
افرادی که مشکلات کلیوی دارند نباید از Spironolactonاستفاده کنند. علاوه بر این ، اسپیرونولاکتون را نمی توان با داروهای خاصی استفاده کرد ، از جمله دیورتیک ها (داروهایی که ادرار را افزایش می دهند و می توانند منجر به پتاسیم زیاد در خون شوند) و مهار کننده های ACE ، که اغلب برای فشار خون بالا استفاده می شود.
برای نشان دادن طیف کاملی از مزایای اسپیرونولاکتون ، باید حداقل ۱۲ هفته منتظر بمانید.
اکثر عوارض جانبی مرتبط با Spironolacton وابسته به دوز است. درمان با دوز کم (۲۵-۵۰ میلی گرم در روز) به طور کلی تحمل می شود و حتی ۱۰۰ میلی گرم در روز نیز در بیشتر موارد مشکل ساز نیست.

چه زنانی کاندید مناسبی برای درمان با آکنه با اسپیرونولاکتون هستند:
زنان مبتلا به جوش هایی که در حوالی سیکل ماهیانه تشدید می شود
زنان مبتلا به آکنه بزرگسالان بدون سابقه در سالهای نوجوانی ، حتی در صورت عدم وجود علائم بالینی یا آزمایش هورمونی نرمال
زنانی که از داروهای ضد بارداری خوراکی استفاده می کنند و دارای آکنه متوسط ​​تا شدید هستند ، به خصوص با الگوی هورمونی از نظر بالینی( ریزش مو,موی زائد)
زنانی که به درمان معمولی پاسخ نمی دهند و تمایلی به استفاده از ایزوترتینوئین خوراکی ندارند یا کاندیدای ایزوترتینوئین خوراکی نیستند
زنانی که به همراه علائم آکنه دارای مشکل مو های زائد و یا ریزش مو با الگوی مردانه هستند
زنانی که آکنه منتشر در بدن و بازو و باسن دارند.

موارد منع مصرف اسپیرونولاکتون:
مردان نباید اسپیرونولاکتون مصرف کنند زیرا می تواند عوارض جانبی مربوط به اثرات ضد آندروژنی آن را ایجاد کند.زنانی که باردار هستند یا ممکن است باردار شوند نباید از اسپیرونولاکتون استفاده کنند زیرا می تواند باعث نقایص مادرزادی ، به ویژه زنانه شدن جنین نر شود. این یکی از دلایلی است که اسپیرونولاکتون اغلب OCPتجویز می شود مصرف اسپیرونولاکتون در دوران شیر دهی ممنوع نیست ولی بلامانع نیست.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر