یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

خوبی ها و بدی های کابینت ممبران

عکس, خوبی ها و بدی های کابینت ممبران

با توجه به اینکه این روزها کابینت های ممبران(  کابینت وکیوم)به شدت مد شده اند. در این پست از یاس فان به برررسی این کابینت و مزایا و معایب آن می پردازیم.

ممبران نوعی روکش PVC است که برروی مغزی هایی با جنس مختلف مثل ام دی اف، چوب یا نئوپان میتونه کشیده بشه. روکش ممبران بیشتر برروی مغزی ام دی اف mdf کشیده میشه. به این صورت که روی این متریال، در صورت نیاز، از قبل ابزار زده شده و طرح مورد نظر پیاده میشود. سپس مغزی به چسب و رزین آغشته می شه. در انتها هم به کمک تکنولوژی مخصوصی، روکش ممبران برروی اون کشیده شده و اصطلاحاً وکیوم میشه. از متریال ممبران در ساخت کمد و ویترین های ممبران هم استفاده می شه.روکش ممبران فقط برروی یک طرف از این متریال ها کشیده شده و در طرف دیگر اون ها روکش ارزان تری مثل PVC سفید کار میشه. پس از روکش شدن ورق ام دی اف، حالا ورق ممبران آماده برای استفاده در کابینت سازی و کمد سازی است. ورقه های ممبران عمدتاً در کابینت و در مواردی برای ساخت تخت و کمد و … استفاده میشود. با کمک این ورق ها، کابینت و کمد دیواری ممبران ساخته شده و در نهایت نصب میشن.

مزایای کابینت ممبران
می توان به قیمت پایین این کابینت ها اشاره کرد.
در هر دو سبک کلاسیک و مدرن طراحی و تولید می شوند.
پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید کابینت کلاسیک را برای دکور اشپزخانه خود انتخاب کنید. به جای اینکه از کابینت های کلاسیک با متریال های فیک به دلیل قیمت بالای انها استفاده کنید می توانید از کابینت های ممبران استفاده کنید. زیرا که هم قیمت پایین تری دارد و هم نمای کابینت کلاسیک و چوب را به شما القا میکند.
تنوع رنگ و طرح کابینت های ممبران از دیگر مزایا آن می باشد.

*معایب کابینت ممبران:مشکل عمده کابینت ممبران می توان به ظرافت و پیچیدگی زیاد طرح ها اشاره کرد. کابینت های ممبران معمولا از ام دی اف خام ساخته می‌شوند که به وسیله یک لایه پی وی سی که رنگ روکش رو مشخص می‌کند و با حرارت چسب وکیوم می‌شوند. طی این روند وقتی طرح های فرورفته یا برجسته خیلی ظریف باشند پوشش دادن پی وی سی به خوبی صورت نمیگیرد و در نهایت شما محصولی دریافت می کنید که دارای نقص می باشد. اما راه حلی که ما به شما پیشنهاد میکنیم این است که از طرح ها یا کنده کاری ها و نقوش برجسته ای استفاده کنید که خیلی ریز و ظریف نباشند و ترجیحا از طرح ها و نقوش درشت تر استفاده کنید.عیب دیگری که خیلی از مشتریان را از کابینت ممبران ناراضی کرده این است که لایه پی وی سی ممبران که وکیوم می‌شود. بعد از مدتی کنده می شود و این اصلا نمیتواند عیب کابینت ممبران باشد. و فقط و فقط حاکی از پایین بودن کیفیت کار کابینت ساز شماست. چون همانطور که قبلا اشاره کردیم چسب پی وی سی خیلی مهم است و اگر چسب یا روکش ممبران نا مرغوب باشد لایه پی وی سی بعد از مدتی کنده میشود و ظاهر بدی به کابینت شما می دهد. عیب دیگر کابینت ممبران حرارت و نور می باشد به طوری که اگر حرارت به طور مداوم به کابینت ها به خورد یا نور آفتاب همیشه رو کابینت شما باشد. چسب وکیوم به مرور خودشو ول میکند و اصطلاحا ور میاد این کابینت در برابر اشیای تیز فوق العاده آسیب پذیر است.مشکل یا عیب عمده دیگر این کابینت ها میتوان به کمیاب بودن ورق های آن اشاره کرد چنانچه اگر بخواهید کابینت ممبران خود را تعمیر یا بازسازی کنید ممکن است ورق مشابه کابینت خود را پیدا نکنید. یکی از عیوب دیگر کابینت های ممبران روکش پی وی سی حساسیت آن به اجسام تیز می باشد باید مراقب بود که با اجسام تیز برخورد نداشته باشند اگر نه هزینه و دردسر های زیادی دارد.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر