یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خوراکی های درمان کننده ریفلاکس و اسید زیاد معده

عکس, خوراکی های درمان کننده ریفلاکس و اسید زیاد معده

بهترین درمان برای ریفلاکس معده ضد اسیده ها نیستند بلکه بهترین درمان مصرف خوراکی هایی است که به صورت طبیعی و بدون عارضه اسید معده را کاهش می دهند. در این پست از یاس فان ما شما را با این خوراکی ها آشنا می کنیم.

بلغور جو: جو دو سر، یکی از بهترین انتخاب‌ها در وعده صبحانه و میان‌وعده روز است. این ماده غذایی، هم سیرکننده است و هم از افزایش اسید معده در داخل مری، جلوگیری می‌کند. جو دو سر را حتی می‌توان با کشمش مصرف کرد، زیرا این توانایی را دارد که اسید کشمش را جذب خود کند.

زنجبیل: اگر در حد متعادل مصرف شود، یکی از مواد غذایی بسیار مفید در مبارزه با سوزش سر دل است. در طول تاریخ، از زنجبیل به منظور از بین بردن التهاب و مشکلات گوارشی استفاده شده است.

ماست: به خاطر داشته باشید که در این‌جا منظور، ماست‌های شیرین‌شده و دارای خامه نیست. انواع ماست کم‌چرب یا بدون چربی، موجب کاهش فشار در اسنفکتر (نوعی ماهیچه) تحتانی مری و بالا رفتن سرعت هضم غذا می‌شوند.

موز: این میوه به دلیل PH مناسبی که دارد، یک میان وعده بسیار خوب برای مبتلایان به سوزش سر دل است. خاصیت قلیایی موز منجر به خنثی کردن اسید معده و کمک به تخفیف علائم ریفلاکس می‌شود. البته در معدودی از افراد، همان‌طور که مصرف انواع توت، پرتقال و گریپ فروت، منجر به تولید اسید در معده می‌شود، مصرف موز نیز می‌تواند همین نشانه را ایجاد کند.

خربزه: این میوه‌ نیز برای کاهش علائم سوزش سر دل مفید است، اما همانند آن‌چه درباره موز گفته شد، ممکن است در معدودی از افراد، برعکس عمل و علائم را تشدید کند. به همین خاطر، در صورت بروز مشکل، باید از مصرف آن‌ پرهیز شود.

سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات، مانند مارچوبه، کلم بروکسل، کلم پیچ و اسفناج، خاصیت قلیایی دارند و در هضم غذا و کاهش اسید معده، مؤثر هستند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر