یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خوراکی های مفید و مضر عفونت کاندیدا

عکس, خوراکی های مفید و مضر عفونت کاندیدا

با وجود تعداد زیادی از گونه های کاندیدا که در بدن ما وجود دارد تنها ۱۵ مورد از آنها باعث ایجاد عفونت می شود. گونه Candida albicans رایج ترین گونه ای است که در بدن باعث بروز عفونت می شود و نیمی از موارد بیماری در این شرایط به خاطر وجود چنین گونه ای در بدن است. نرخ ابتلا به عفونت کاندیدا در سرتاسر جهان هنوز بالاست و در دو دهه اخیر ثابت مانده است.

یکی از گزینه های درمانی محتمل استفاده از رژیم غذایی مخصوص است. در این رژیم غذایی شکر، گلوتن، الکل و برخی از محصولات لبنی خاص و افزودنی های مضر حذف می شود و میوه های کم شکر، سبزیجات غیر نشاسته دار ومحصولات غذایی عاری از گلوتن برای افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

دانشی که در مورد این رژیم وجود دارد به شرح زیر است:

گلوتن در این رژیم منع می شود زیرا تحقیقات انجام شده نشان می دهد ترکیبات موجود در گلوتن ممکن است به دیواره سیستم گوارشی شما آسیب وارد کند.
شکر برای رشد کاندیدا لازم است و همین امر باعث می شود عفونت موجود در بدن بدتر شود.
از آنجایی که عدم جذب و هضم مناسب لاکتوز ممکن است در این شرایط رایج باشد و باعث تحریک نشانه ها شود برخی از محصولات لبنی در این رژیم منع می شوند.
غذاهایی که در برگیرنده مواد تشکیل دهنده مصنوعی، محتوای قارچی بالا، نگهدارنده ها و آفت کش ها هستند می توانند به رشد بی رویه کاندیدا کمک کنند و به التهاب مداوم منجر گردند. به همین خاطر باید از خوردن چنین موادی هم اجتناب شود.
مصرف الکل و کافئین نیز توصیه نمی شود تا سبک زندگی سالم تر گردد و از بروز مشکلات تغذیه ای جلوگیری شود.

به طور کلی، این رژیم غذایی برای کاهش التهاب و به کارگیری غذاهای سالمی که به درمان مشکلات روده کمک می کند طراحی شده است. با گذشت زمان استفاده از چنین رژیم غذایی به متوقف کردن رشد بی رویه کاندیدا کمک خواهد کرد. از سوی دیگر اگر فردی نتواند به درستی از این رژیم غذایی تبعیت کند ممکن است نشانه هایش را بدتر نماید. زمانی که بدن التهاب اضافی را تجربه می کند و باکتری های موجود در روده دچار اختلال عملکرد می شوند، نشانه های عفونت کاندیدا نیز بدتر می شود.

سایر تغییراتی که در رژیم غذایی انجام می شود می تواند نشانه های این بیماری را کاهش دهد.

این غذاها، نوشیدنی ها و مکمل ها می توانند جلوی رشد بی رویه کاندیدا را بگیرند:

چای پادارگو (Pau d’arco): این چای یکی از چای های بومی جنگل های آمازون است و مطالعات انجام شده بر روی آن نشان می دهد به خاطر خواص ضد التهابی موجود می تواند عفونت را کاهش دهد.
آب استخوان: این نوشیدنی غنی از مواد مغذی از استخوان های حیوانات به دست می آید و سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف همچون کلاژن است. مطالعات انجام شده نشان می دهد نوشیدن آب استخوان یا همان آب قلم می تواند سیستم ایمنی شما را بهبود ببخشد و باعث بهتر شدن فعالیت گوارشی تان گردد.
جلبک ها: این گزینه یکی از منابع غنی از کلروفیل است و می تواند مواد سرطان زا در بدن را نابود سازد.
پروبیوتیک ها: پروبیوتیک ها که به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می گیرند می توانند التهاب را کاهش دهند، ارگانیسم های مضر را نابود سازند و نشانه های مرتبط با کاندیدا را کاهش دهند.
روغن اسطوخودوس: این روغن ضروری می تواند جلوی رشد بی رویه کاندیدا را بگیرد.

خلاصه: چای پادارگو، آب قلم، پروبیوتیک ها و روغن اسطوخودس می تواند به کاهش رشد بی رویه کاندیدا کمک کند.

هم چنین خانها می توانید برای درمان عفونت کاندیدا زنانه خود از روش زیر استفاده کنید :

برای کنترل و پیشگیری از عفونت‌های مکرر از روش ۲۰ دقیقه نشستن در لگن حاوی محلول نصف استکان سرکه طبیعی و آب استفاده کنید. علاوه‌بر خوردن روزانه یک حبه سیر، خوردن خوراکی‌های ضد عفونی‌کننده دیگر بدن مانند پیاز، چای بادرنجبویه، سیاه‌دانه و عسل نیز توصیه می‌شود

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر