یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خوراکی های ممنوع زمانی که داروی خاصی می خورید

عکس, خوراکی های ممنوع زمانی که داروی خاصی می خورید

قهوه باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود و همزمان با دارو نباید آن ها را استفاده کنید. داروهایی که حاوی آسپرین هستند یا داروهای مخصوص آلرژی یا دارو های مخصوص تنفس، همگی با قهوه تداخل ایجاد می کنند.

مکمل آهن ممکن است اثر گذاری دارو های مختلف مخصوصا داروهای تیروئید را کم کند و بهتر است آنها را با یکدیگر مصرف نکنید. اگر هم از مولتی ویتامین استفاده می کنید، حواس تان باشد که داخلش آهن دارد یا خیر. اگر داشت، آن را با دارو های دیگر استفاده نکنید.

شکلات تلخ باعث تضعیف اثر دارو می شود. به خاطر همین مصرف آن توصیه نمی‌ شود. مهم تر از همه اینکه برای کسانی که مبتلا به افسردگی یا فشار خون هستند، هم مضر است. بهتر است که ریسک نکنید و هیچ شکلاتی را در دوره مصرف دارو استفاده نکنید.

با آنتی بیوتیک شیر نخورید ، این محصول لبنی باعث می شود که بدن به سختی آنتی بیوتیک های خاص را فرآوری کند. مواد معدنی موجود در شیر مانند کلسیم و منیزیم در کنار پروتئین و کازئین باعث ایجاد مشکلاتی می شوند؛ پس اگر آنتی‌ بیوتیک مصرف می کنید، هرگز از شیر استفاده نکنید و موادی که داخل شیر به کار رفته است به صورت جداگانه نخورید.

دارو های ضد تشنج را همراه با دارو های دیگر استفاده نکنید؛ به طور مثال استفاده از این داروها در کنار داروهای جلوگیری از بارداری اثرهای بسیار مخربی خواهد داشت.

اگر از دارو هایی مثل وارفارین استفاده می کنید، مطمئن باشید که در کنارش ویتامین کا استفاده نکنید. در غیر این صورت خطرهای بسیار زیادی از جمله خونریزی را به همراه دارد. در کل توصیه می شود که ویتامین کا را در کنار هیچ داروی دیگری مصرف نکنید.

جینکوبیلوبا

این داروی ترکیبی برای جلوگیری از فشارخون و افسردگی استفاده می شود. استفاده از آن؛ در کنار دارو های دیگر باعث مشکلات مختلف و جبران ناپذیر می شود که باید خیلی مراقب باشید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر