یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خوراکی های چاق کننده ی سالم در سبزیجات

عکس, خوراکی های چاق کننده ی سالم در سبزیجات

*ذرت :همه مامی دانیم که نشاسته عامل افزایش وزن است. نشاسته ذرت به ذخیره چربی در بدن کمک کرده و وزنتان را اضافه می‌کند.ذرت شیرین از جمله سبزیجات چاق‌کننده خوشمزه است، ولی شیرینی آن درست به معنای قند است، همان فاکتوری که باعث افزایش وزن می‌شود.

*سیب‌زمینی شیرین:این نوع سبزی خوراکی هم میزان زیادی کالری و کربوهیدرات دارد که در صورت استفاده بیش از اندازه باعث افزایش وزن شما می‌شود.

*کدو تنبل: کدو تنبل قند کمی دارد، اما برخی روش‌های پخت آن مانند پخت با شکر کالری زیادی را وارد بدن می‌کند.

*نخودفرنگی:میزان بالای کربوهیدرات و کالری در نخود فرنگی باعث می‌شود که در مصرف آن احتیاط بیشتری رعایت شود چون به شدت چاق کننده است.

*چغندر و لبو: چغندر و لبو جزو سبزیجات چاق‌کننده معروف هستند.چغندر یکی دیگر از سبزیجات ریشه‌ای است که میزان زیادی کربوهیدرات، نشاسته و قند دارد. به دلیل اینکه بدن قند را به سرعت جذب می‌کند، سطح قند خون بالا می‌رود و منجر به پاسخ متابولیکی می‌شود که می‌تواند ذخایر چربی و افزایش وزن را تحریک کند.

*هویج:اگر تصور می‌کنید که خوردن هر اندازه‌ای از هویج به کم کردن وزن شما کمک می‌کند، باید بگوییم که در اشتباه هستید. در بین دیگر سبزیجات به دلیل میزان قندی که در هویج وجود دارد، اگر آن را بیش از حد مصرف کنید، می‌تواند باعث چاقی شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر