یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خورشت به مجلسی و فوت و فن آن

عکس, خورشت به مجلسی و فوت و فن آن

میتوانید به جای درست کردن قیمه و قورمه و غذاهای تکراری اینبار برای مهمان خود خورشت به مجلسی را درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای ۴ نفر

 

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری ، نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
مواد لازم خورش به ، به بزرگ ۲ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد ، آلو خورشتی ۱۰ عدد
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم ،آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری ، روغن مایع به اندازه کافی

برای تهیه خورش به و آلو ابتدا پیازها را پس از گرفتن پوست ، به صورت نگینی ریز خرد کنید. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و کمی روغن داخل قابلمه بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیازهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم شوند.در ادامه مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که زردچوبه کاملا به خورد پیاز برود. در مرحله بعدی گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت قیمه ای ( شبیه به خورش قیمه ) خرد کنید.

در ادامه گوشت را به همراه مقداری فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. تفت دادن گوشت را ادامه دهید تا گوشت به طور کامل سرخ شود و رنگش تغییر کند. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد چند لیوان آب جوش اضافه کنید.توجه داشته باشید اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورش بِه اختیاری است. اضافه کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود طعم و رنگ خورش بهتر شود. البته باید رب گوجه فرنگی را به طور کامل سرخ کنید تا طعم و بوی خامی اش از بین برود.

درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد. در همین حین باید به را آماده کنیم. برای این منظور به ها را بشویید و به صورت مکعبی درشت خرد کنید. نکته مهم در مورد خرد کردن به ها این است که نباید خیلی ریز خرد شوند.در صورتی که به ها را ریز خرد کنید به دلیل اینکه به بافت نرمی دارد خیلی زود له می شود و در پایان پخت ظاهر خورش را خراب می کند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایه به تابه اضافه می کنیم.

پس از اینکه روغن داغ شد به ها را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا به ها طلایی شوند. تفت دادن به ها باید به حدی باشد که فقط کمی منسجم شوند و نیاز به تفت دادن زیاد نیست. به ها باید به اندازه ای تفت داده شوند که پس از اضافه کردن به خورش له نشوند.پس از اینکه به ها آماده شدند صبر کنید تا گوشت به طور کامل پخته شود سپس به ها را به همراه کمی نمک اضافه کنید. حرارت زیر خورش را ملایم کنید تا خورش به طور کامل جا بیفتد ، برای جا افتادن خورش حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

فوت و فن :خورش به و آلو به صورت متداول با گوشت گوسفندی یا گوساله تهیه می شود. البته اگر شما منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید این خورش خوشمزه را با استفاده از گوشت های سفید مانند گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون تهیه کنید.

برای دستور بالا کافیست که گوشت خورشتی را از مواد لازم حذف کنید و ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون اضافه کنید. روش پخت خورش تفاوتی ندارد ، ضمن اینکه این خورش با گوشت مرغ سریعتر آماده می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر