یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خورشت لوبیا عروس با گوشت و بدون گوشت

عکس, خورشت لوبیا عروس با گوشت و بدون گوشت

لوبیا عروس را در تصویر بالا مشاهده می کنید برای مشاهده آموزش درست کردن خورشت با لوبیا عروس در این پست با ما همراه شوید.

برای درست کردن این خورشت من اول یک عدد پیاز رو خرد میکنم و در مقداری روغن تفت میدم وقتی طلایی شد به آن چند تکه گوشت گوسفندی اضافه میکنم و دوباره تفت میدم تا رنگ گوشت تغییر کند بعد به آن سه لیوان آب و یک تکه چوب دارچین اضافه میکنم و اجازه میدم با حرارت ملایم دو سه ساعت بپزه در اواخر پخت نمک و زردچوبه و فلفل قرمز را اضافه می کنم و دو قاشق رب گوجه را هم در مقدار کمی روغن تفت میدم و به خورشت اضافه میکنم و چوب دارچین رو از خورشت خارج میکنم ،لوبیا ها رو از قبل حدود ده ساعتی در آب خیساندم و آبش رو چند بار عوض کردم و نیم پز کردم و همراه رب به خورشت اضافه کردم ،چند عدد لیمو عمانی یا آلو بخارا هم به خورشت اضافه میکنیم من آلو ریختم،اجازه میدیم خورشت بپزه و جا بیوفته،برای اینکه به روغن بیوفته نیم ساعت آخر زیر گاز رو کم کنید و درب قابلمه رو نیم باز بزارید.

درست کردن این غذا بدون گوشت 🙁 مواد لازم برای ۴ نفر)
لوبیا عروس ۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه یا پودر سیر به مقدار لازم
نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذا خوری
نعناع خشک ۲ قاشق غذا خوری
آب لیموی تازه یا سرکه به مقدار لازم
طرز تهیه خوراک لوبیا عروس
مرحله اول
برای تهیه خوراک لوبیا خوشمزه با لوبیا عروس در ابتدای کار، لوبیا ها را شسته و از شب قبل با کمی آب خیس می کنیم. در این مدت چند بار آب آن را عوض می کنیم. سپس لوبیا ها را با مقداری آب درون یک قابلمه می ریزیم.

سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد. بعد از این که لوبیا ها پخت، آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی که پیاز ها سبک و طلایی شد، به آن سیر تازه نگینی شده اضافه کرده و تفت می دهیم.

می توان به جای سیر از پودر سیر نیز استفاده کرد. بعد از این که سیر هم تفت خورد، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و با پیاز ها تفت می دهیم. سپس به آن پودر نعناع خشک اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

در آخر، لوبیا های پخته شده را اضافه کرده و می گذاریم تا بجوشد. در این مرحله نمک لوبیا را تنظیم می کنیم. می توان پودر فلفل قرمز را هم در این مرحله اضافه کرد. در آخر پخت، به آن آبلیمو تازه یا سرکه اضافه کرده و سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر