یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خورشت هلو غذایی متفاوت و پر خاصیت

عکس, خورشت هلو غذایی متفاوت و پر خاصیت

یکی از غذاهای خوشمزه و متفاوتی که شما می توانید با میوه درست کنید خورشت هلو است. مواد لازم را در تصویر زیر مشاهده کنید.

عکس, خورشت هلو غذایی متفاوت و پر خاصیت

ابتدا قطعات مرغ را بشویید و آبکشی کنید سپس با یک قلمو کمی روغن مایع روی قطعات مرف بمالید به صورتی که تمام قسمت های مرغ به روغن آغشته شود سپس کمی نمک و فلفل سیاه روی قطعات مرغ بپاشید و اجازه دهید یک ساعت استراحت کنند.در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با مقدار کمی روغن مایع در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز شفاف و نرم شود سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

در مرحله بعدی قطعات مرغ را به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کمی سرخ شوند سپس چند لیوان آب اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت مرغ به آرامی بپزد. پس از اینکه مرغ تقریبا پخت زعفران دم کرده را به همراه آبلیمو و شکر اضافه کنید.در ادامه آرد را در نصف لیوان آب جوش حل کنید و به قابلمه اضافه کنید سپس آلو بخارا را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بخیسانید و به قابمه خورش اضافه کنید. در این مرحله باید هلو را آماده کنید برای این منظور هلو را اندازه دلخواه خرد کنید.

در ادامه قطعات هلو را با مقدار کمی روغن مایع تفت دهید تا منسجم شوند و در زمان اضافه کردن به خورش له نشوند. پس از سرخ کردن هلو آنرا به قابله اضافه کنید ، سپس نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و خورش را به همراه برنج سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر