یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خورش ریواس با گوشت خورشتی آموزش

عکس, خورش ریواس با گوشت خورشتی آموزش

اگر به مزه خورشت کرفس علاقه دارید به خورشت ریواس نیز علاقه مند خواهید شد. برای تهیه مواد مورد نیاز ذکر شده در عکس زیر را آماده بگذارید :

عکس, خورش ریواس با گوشت خورشتی آموزش

ابتدا پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک شود. سپس گوشت را تکه تکه کرده و به قابلمه می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم. وقتی گوشت کمی تفت خورد و تغییر رنگ داد، مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز می زنیم و حدود ۲ لیوان آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم تا گوشت با حرارت ملایم نیم پز شود. در این فاصله نعنا و جعفری را شسته و ریز خرد می کنیم. ریواس را هم پوست گرفته و به اندازه های دو سانتی خرد می کنیم.

بعد در یک تابه ریواس خرد شده را حدود ۳ دقیقه با کمی روغن تفت می دهیم تا کمی نرم شود، فقط زیاد تفت ندهید تا له نشود. سپس ریواس ها را از تابه جمع می کنیم و نعنا و جعفری خرد شده را به تابه می ریزیم و خیلی کم تفت می دهیم.وقتی که گوشت نیم پز شد، سبزی تفت داده شده را به قابلمه گوشت اضافه می کنیم و مقداری هم نمک می زنیم و دوباره درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به همراه سبزی کاملا بپزد.

در انتها حدود یک ربع آخر پخت، ریواس های تفت داده شده را به قابلمه خورش اضافه می کنیم تا ۱۵ دقیقه بجوشد. بعد از یک ربع حرارت را خاموش می کنیم.خورشت آماده شده را در ظرف سرو می کشیم و همراه با برنج کته یا برنج آبکش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورش ریواس خوشمزه لذت ببرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر