یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خورش سیب درختی با مرغ غذایی با طعم نسبتا شیرین

عکس, خورش سیب درختی با مرغ غذایی با طعم نسبتا شیرین

اگر میخواهید ناهار امروز خود را با میوه درست کنید این غذا برای شما بسیار مناسب است به شرطی که از طعم میوه پخته شده در غذا رضایت داشته باشید. سیب درختی با مرغ نیاز به مواد زیر دارد :

سرکه: یک قاشق غذاخوری
آرد ذرت: یک قاشق غذاخوری
روغن مایع: به اندازه کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
گوشت مرغ (ترجیحا سینه مرغ): ۴۰۰ گرم
سیب گلاب: ۶ عدد
شیره انگور: نصف پیمانه
پیاز بزرگ: ۱ عدد

در ابتدای طرز تهیه خورش سیب گلاب پیاز را نگینی خرد کنید و با یک قاشق روغن روی حرارت ملایم قرار دهید. برای اینکه پیاز خورش رنگ‌تر شود، به آن کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید. زمانی که پیاز شفاف شد، به این معناست که آماده اضافه کردن سایر مواد غذایی است. حالا شما گوشت مرغ را که پیش‌تر آن را به اندازه قطعات خورشتی خرد کرده‌اید، داخل پیاز داغ بریزید. مدام آن را هم بزنید تا رنگ مرغ تغییر کنید.وقتی گوشت به اندازه کافی سرخ شد، به اندازه ۳ لیوان آب جوش داخل غذا بریزید و درب قابلمه را ببندید. صبر کنید تا گوشت مرغ با حرارت کم بپزد.

در این مرحله از طرز تهیه خورش سیب درختی با مرغ باید سیب را پوست بگیرید. هسته آن را جدا کرده و خرد کنید. داخل تابه روغن بریزید و سپس سیب خرد شده را به آن اضافه کنید. در واقع شما باید سیب سرخ را با مقدار کمی روغن روی حرارت کم تفت دهید. مرغ شما پخته شده است. سیب را هم تا حدودی تفت دادید. پس باید آن‌ها را با هم ترکیب کنید. سپس شیره انگور و سرکه را داخل خورشت سیب سرخ بریزید تا غذای شما طعم مخصوص ترش و شیرین را به خود بگیرید. فلفل سیاه هم غذای شما را خوشمزه‌تر می‌کند.یک نکته مهم در طرز تهیه خورش سیب درختی با مرغ ، لعاب‌دار کردن این غذاست. برای این کار از آرد ذرت استفاده کنید. زمانی که غذا پخته شد، یک قاشق غذاخوری آرد ذرت را داخل نصف لیوان آب سرد ترکیب کنید. به گونه‌ای که آرد ذرت داخل آن گلوله نشود. سپس آن را به همراه مقداری نمک به خورشت اضافه کنید. درب غذا را ببندید و صبر کنید تا غذای شما کامل جاافتاده شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر