یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خورش ماست اصفهان با فوت و فن های خاصش

عکس, خورش ماست اصفهان با فوت و فن های خاصش

پیس از خواندن آموزش به این نکات دقت کنید :بهتر است خورشت را ۲۴ ساعت پیش از سرو کردن تهیه کرده و در ظرف دردار داخل یخچال نگهداری کنید تا جا بیفتد.
خورشت ماست را بصورت سرد سرو می نمایند.از ظرف با جنس روی برای کوبیدن استفاده نکنید و گرنه رنگ غذا تیره و بد می شود.برای پخت خورشت ماست اصیل اصفهانی از گوشت گردن گوسفند استفاده می شود.می توانید از خلال پسته و بادام به میزان لازم و دلخواه داخل خورشت ماست استفاده نمایید.در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید یا ترکیب گوشت قرمز را با ماست و شکر جالب نمی دانید می توانید این خورش را با گوشت مرغ تهیه کنید.توجه داشته باشید که برای پخت و طبخ این خورشت محلی از مواد اولیه تازه و با کیفیت بهره ببرید.از دیگر مواردی که توصیه می شود استفاده از گوشت گردن گوسفند کم چربی می باشد.همواره سعی داشته باشید تا به میزان لازم و به اندازه از غذاهایی که دارای مواد غذایی به اصطلاح سنگین می باشند مصرف نمایید تا بتوانید تناسب اندام خود را حفظ کنید.

عکس, خورش ماست اصفهان با فوت و فن های خاصش

ابتدا گوشت را با پیاز و کمی زردچوبه و آب روی حرارت قرار دهید تا با حرارت ملایم کاملا بپزد .وقتی گوشت پخت ، قبل از اینکه از روی حرارت برداشته شود مقداری نمک هم به آن اضافه کنید تا مزه دار شود.سپس گوشت پخته شده را از استخوان جدا کنید و در یک ظرف مسی با گوشت کوب خوب آن را بکوبید تا کش دار شود.در مرحله بعد زرده تخم مرغ را با شکر و ماست مخلوط کنید و خوب هم بزنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیایند.وقتی مایه جوش آمد گوشت کوبیده شده را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.در این مرحله باید مواد کش دارشوند. در مرحله آخر نمک ، زعفران آب کردن و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا خورش جا بیفتد.. خورش ماست آماده شده را پس از خنک شدن و قرار دادن در یخچال در ظرف مورد نظر بکشید و با زرشک ، خلال بادام و پسته تزیین کنید .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر