یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خورش کدو حلوایی مجلسی و فوت و فن هایش

عکس, خورش کدو حلوایی مجلسی و فوت و فن هایش

خورشت کدو حلوایی یا کدو تنبل یک غذای محبوب است که اگر میخواهید آن را مجلسی درست کنید باید از گوشت خورشتی استفاده نمایید. قبل از خواندن مواد لازم و آموزش پختن آن ، فوت و فن های این غذا را یاد بگیرید :

اگر به خورشت­های شیرین علاقه­مندید، با اضافه کردن آلو یا یک قاشق غذاخوری شکر، طعم خورشت را شیرین‌تر کنید.
رب را قبل از اضافه کردن به گوشت، کمی در روغن تفت دهید.
درصورتی طعم ملس متمایل به ترش دوست دارید، دو قاشق غذاخوری آب­غوره یا آب­لیمو به خورشت اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه خورشت کدوحلوایی

پیازدو عدد ، گوشت خورشتی۳۰۰ گرم

کدو حلواییی یک کیلوگرم ، رب گوجهفرنگی یک و نیم قاشق غذاخوری

آلو بخارا۱۰۰ گرم ، زعفران (حل شده در آب)یک و نیم قاشق غذاخوری

دارچین یک قاشق چای‌خوری

روغن مایع و نمک و ففلف به مقدار لازم

برای تهیه خورشت کدو حلوایی خوشمزه، باید قبل از هرکاری کدو را بشویید و پوست بکنید. سپس کدو را به صورت هلال‌­های کوچک خرد کنید، اما مراقب باشید آنقدر باریک خورد نشود که بعد از پخت چیزی از ان در خورشت دیده نشود . پیازداغ فراوان، یکی دیگر از کلیدهای جا افتادن و خوشمزه شدن این خورشت است. پس یک عدد از پیازها را به صورت ریز خرد و در روغن سرخ کنید تا کمی طلایی رنگ شود. سپس کدوها را به پیاز اضافه کنید و همراه با آن تفت دهید.

پیاز دیگر را به صورت خلالی خرد کنید. داخل قابلمه­‌ای روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. پیاز خردشده را در روغن سرخ کنید. تکه­‌های گوشت را به پیاز اضافه کنید و با پیاز تفت دهید.خورشت کدو حلوایی بدون عطر و رنگ زعفران قطعا چیزی کم دارد. پس حالا دو لیوان آب جوش و زعفران را روی مخلوط گوشت و پیاز بریزید و در ظرف را بگذارید تا گوشت بپزد. حرارت زیر قابلمه را کم کنید.

آلوها را خوب بشویید و نیم ساعت در آب بخیسانید. در مراحل پایانی پخت گوشت، آلوها را به همراه رب گوجه فرنگی اضافه به گوشت اضافه کنید و دو ساعت دیگر روی حرارت بگذارید.کدو، نمک و فلفل را در قابلمه بریزید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد قابلمه را از روی گاز بردارید. خورشت کدو حلوایی با گوشت را همراه با کته یا برنج آبکش سرو کنید و از طعم خاصش لذت ببرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر