یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خوشمزه ترین روش پخت کیک پاستا در خانه

عکس, خوشمزه ترین روش پخت کیک پاستا در خانه

سیر ۲ حبه…………………….پنیر پارمزان ۱/۲ پیمانه

پاستا لوله ای ۱ بسته……………رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ۱ پیمانه سر پر……………..جعفری ۱ قاشق غذا خوری

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم……………..گوجه فرنگی ۳ عدد

قارچ ۳۰۰ گرم………………..نمک٬فلفل٬آویشن٬پاپریکا٬ زردچوبه به میزان دلخواه

فلفل دلمه ای ۱ عدد………………….پیاز ۲ عدد

نخست پیاز ها را پوست بگیرید سپس آن ها را بشورید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. در یک تابه مناسب با حجم تمام مواد پیاز ها را سرخ کنید تا سبک شوند.دو حبه سیر را پوست بگیرید و ریز رنده کنید و به سیر اضافه کنید. چنانچه علاقه ای به طعم سیر ندارید می توانید از پودر سیر استفاده کنید.

گوشت چرخ کرده را نیز به پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد.ادویه های گفته شده را به گوشت اضافه کنید و هم بزنید شما می توانید از ادویه مخصوص لازانیا نیز در این مرحله استفاده کنید.قارچ ها را نیز با دستمال نمدار تمیز کنید و با کمک چاقو پوست آن را بگیرید و به گوشت ها اضافه کنید و تفت دهید.

فلفل دلمه ای را نیز تمیز بشورید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و به مواد پاستا اضفه کنید و تفت دهید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. شما می توانید قارچ و فلفل دلمه ای را حذف کنید این مواد فقط برای دلپذیر تر شدن طعم این کیک می‌باشد.رب گوجه فرنگی را نیز به مواد اضافه کنید و تفت دهید. جعفری را نیز پاک کرده ریز خرد کنید و به مواد لازانیا اضافه کنید.

گوجه فرنگی ها را شسته و ریز رنده کنید و به مواد پاستا اضافه کنید و هم بزنید تا آب گوجه گرفته شود. ادویه مواد را چک کنید چنانچه چیزی کم داشت به آن اضافه کنید.داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش آید سپس کمی نمک داخل آب جوش ریخته و بعد پاستا لوله ای را ریخته به مدت ۱۱ دقیقه بگذارید تا بجوشد سپس آبکش کنید.

یک قالب کمربندی را آماده کنید و با قلمو آشپزی خوب اطراف و کف قالب را چرب کنید و پاستاها را به صورت عمودی داخل قالب و در کنار هم قرار دهید باید به صورت فشرده پاستا را قرار دهید سپس مایه گوشتی را داخل لوله ها بریزید.پنیر پیتزا و پارمزان را روی کیک بریزید. شما می توانید از سس بحاوی نیز د ر این مرحله استفاده کنید این کار کاملا پسند ای می باشد.

کیک را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید ، بعد از اینکه پنیر ذوب شد از فر خارج کنید و به صورت کیک سرو نمایید. میتوانید چند دقیقه بالای فر را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر