یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خوشمزه پختن مرغ زرشک پلو برای مهمان

عکس, خوشمزه پختن مرغ زرشک پلو برای مهمان

یکی از خوشمزه ترین روش های پختن مرغ برای زرشک پلوی مجلسی پختن مرغ با پرتقال است. مزه ی این مرغ بسیار خوشمزه و مجلسی می شود.  آب پرتقال به دلیل طعم ترش و عطر خوبی که دارد، طعم بی‌نظیری به مرغ می‌دهد.

مواد مورد نیاز برای دو نفر :

زعفران دم کرده: ۱ فنجان……………….نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

مرغ: ۲ تکه……………….روغن: به میزان لازم

آب پرتقال طبیعی: ۲ لیوان……………..برنج: ۲ پیمانه.

پیاز: ۱ عدد…………………..خلال پسته: ۱ قاشق غذاخوری

زرشک: ۱ فنجان…………….شکر: ۱ قاشق غذاخوری

کره: ۲۰ گرم

آموزش:

ابتدا تکه‌های مرغ را با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و یک قاشق زعفران دم کرده مزه‌دار کنید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا بماند. داخل یک قابلمه یا ماهی تابه گود کمی روغن بریزید و تکه‌های مرغ مزه‌دار شده را داخل روغن داغ بگذارید. حدود ۵ دقیقه با حرارت ملایم هر دو طرف مرغ را داخل روغن تفت بدهید. سپس تکه‌های مرغ را از ماهی تابه خارج کنید.

در این مرحله پیاز را پوست و خرد کنید. پیاز‌های خرد شده را داخل همان ماهی تابه مرغ بریزید و صبر کنید تا نرم شود. بعد کمی نمک و زردچوبه به پیاز بزنید. حالا تکه‌های مرغ را داخل قابلمه و روی پیاز‌ها بگذارید.

اب پرتقال و نصف فنجان زعفران دم کرده را روی مرغ بریزید و درب قابلمه را ببندید. حرارت اجاق گاز را کم کنید و حدود ۱ ساعت و نیم زمان بدهید تا مرغ با حرارت کم بپزد و جا بیفتد.

در آخر کمی نمک داخل قابلمه بریزید و اجاق را خاموش کنید. حالا مرغ پرتقالی شما همراه با سسی که ته قابلمه جمع شده، آماده سرو است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر