یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خوشمزه پختن کباب کهره یا بز جنوبی

عکس, خوشمزه پختن کباب کهره یا بز جنوبی

وقتی شما به کبابی های قشم بروید به جای کباب کوبیده یا برگ بیشتر کباب برگ  سفارش داده می شود. این کباب  از لحاظ شکل و مزه شبیه کباب چنجه است. بهتر است بدانید  اندازه سیخ های این کباب متوسط است که برای هر نفر سه سیخ کفایت میکند. توجه کنید این نوع کباب چون داخل ماست و لیمو خوابانده شده نرم و ترد میباشد وزوتر پخته میشوند بنابراین نیازی نیست حرارت منقل زیاد باشد امکان دارد گوشتها بسوزند بعد از اینکه تمامی گوشتها را کباب کردید اگر دوست داشتید میتوانید چند سیخ گوجه فرنگی ریز و یا فلفل را هم به سیخ بکشید و روی منقل کباب کنید و به همراه کباب کهره با نان و یا برنج سرو کنید.

مواد لازم :
گوشت : گوشت کهره با چربی ۳۰۰گرم

سیرخرد شده : ۲حبه

پیاز خرد شده : ۱عدد بزرگ

لیموی تازه: ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه : به اندازه کافی

ماست : ۳ قاشق غذا خوری

ابتدا گوشت را به قطعات  خرد کنید سپس شسته و آبکشی کنید. سیر، پیاز ، لیمو، فلفل سیاه و مقداری نمک و ماست را داخل ظرف مناسبی با هم مخلوط شوند و سپس گوشت قطعه قطعه شده که آبکشی کرده بودید به مواد مخلوط شده اضافه کرده و با دست و یا قاشق بزرگ بخوبی هم بزنید تا مواد به تمام نقاط گوشت برسد و گوشت طعم دار شود.

پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید با سلفون روی ظرف را بپوشانید و به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت نرم و طعم دار شود پس از دو ساعت آن را از یخچال خارج  کرده و گوشتها را به سیخ بکشید دقت داشته باشید که قبل از سیخ کردن  حتما خرده های سیر و پیاز را از روی قطعات گوشت جدا کنید زیرا در هنگام کباب کردن  خیلی سریع می سوزند و باعث بد طعم شدن کباب می شوند .

پس از اینکه سیخ کردن گوشت به پایان رسید منقل ذغال را آماده کنید وقتی زغالها بخوبی سرخ شدند سیخ ها را روی منقل بچینید و به صورت متداوم بچرخانید تا کباب ها به صورت یکدست بپزند در صورت تمایل می توانید مقداری کره هم آب کنید و روی کباب ها بمالید تا کبابها تردتر شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر